نوشته شده توسط : الفباوب

آسانسور به هر علتی خراب شده باشد، دست روی دست گذاشتن كار را بدتر می كند. اگر آسانسور از كار بایستد، یا اگر كسی در آسانسور گیر بیفتد، معمولاْ ساکنین مجبور می شوند كه برای تعمیر آسانسور اقدام كنند؛ اما اگر فقط علائم جلوه نمایی می كنند، صبر نكنید كه آسانسور از كار بیفتد و هرچه زودتر اقدام كنید. علائم را در ادامه چك می كنیم.

تا آسانسور از كار نیفتد، كسی آن را خراب حساب نمی كند؛ این رویكرد نادرستی ست؛ زیرا احتمال دارد زمانی آسانسور از كار بیفتد كه یك حادثة پرهزینه جانی و مالی رخ داده باشد. به همین علت ضرورت دارد كه علائم آسانسور خراب را بدانیم.

هم سطح (LEVEL ) نایستادن مابین طبقات

احتمال دارد زمان ایستادن كابین در طبقه، توقف در حد 5 سانتی متر پایین تر یا بالاتر از سطح طبقه صورت بگیرد. دلایل هم سطح نایستادن آسانسور:

  • تنظیم نبودن سنسورهای طبقات
  • تنظیم نبودن سرعت موتور

شنیدن صداهای غیرعادی

هر نوع صدای ناهجاری احتمال دارد نشانه ای از  یك نقص فنی باشد كه توسط یك سرویس کار ماهر آسانسور قابل تشخیص است. صداهایی مثل كشیده شدن قطعه های فلزی روی هم احتمال دارد در طول مسیر حركت كابین تداوم داشته باشد.

علت این صداها می تواند جابه جا شدن ترمزهای اضطراری آسانسور، شل شدن پیچ های قاب كابین یا كادر وزنة آسانسور، خوردگی كشك های كابین یا كادر وزنه، تنظیم نبودن سیستم پاراشوت با ترمز اضطراری آسانسور، برخورد یا سایش قطعات ثابت و متحرك (مثلاً درب كابین با درب طبقه)، هم تراز نبودن ریل های كابین یا كادر وزنه، تزئینات كابین و… باشد.

صداهای غیرعادی احتمال دارد از موتورخانه آسانسور و از سمت موتور آسانسور یا تابلو فرمان آسانسور باشد. در صورت ایجاد چنین علائمی حتماً از سرویس کار آسانسور خود تقاضای برطرف كردن این ایراد را داشته باشید.

ممكن بوده كه زمان حركت كابین، ترمزهای اضطراری به اشتباه عمل كند؛ در صورت ایجاد حادثه، به غیر از هزینه های مالی ساختمان، امكان هزینة جانی نیز وجود دارد.

استارت و استوپ های شدید زمان شروع یا توقف حركت كابین آسانسور

احتمال دارد موقع حركت آسانسور یا ایستادن آن، آسانسور با تكان های شدید ایست کند.

این عملكرد آسانسور می تواند به دلایل متنوعی باشد:

  • تنظیم نبودن فنرهای مگنت ترمز موتور آسانسور
  • بالانس نبودن وزن كابین با وزن كادر بدنه
  • ایراد گیربكس آسانسور

تماس با ما برای تعمیر آسانسور

یکی از مراکزی که می توانید از آن ها انتظار کیفیت واقعی در ارائه خدمات آسانسور داشته باشید، مرکز تعمیر آسانسور مانا بوده که بسیار حرفه ای در این امر فعالیت می کنند. این مجموعه رضایت مشتریان خود را از طریق کارشناسان وقت شناس و با تجربه خود به دست آورده است و بهتر است بدانید اولیت هر سرویسکار تعمیر آسانسور مانا یا تعمیر قطعات آسیب دیده است تا تعویض آن ها. در صورتی که هیچ راهی برای تعمیر قطعه معیبو وجود نداشت آن را با قطعه اصل و درجه یک تعویض می کنند.



:: بازدید از این مطلب : 178
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الفباوب

 

آسانسور ها را می توان از نظر کاربری در چند گروه تقسیم نمود که عبارتست از :

  1. نصب آسانسور  مسافربربرای ساختمان مسکونی(دارای موتور ۱۸۰استارت در ساعت و دربهای با استحکام متوسط)
  2. آسانسور های باربر
  3. آسانسور های ترکیبی باربر مسافربر
  4. آسانسور های بیمار بر( برانکارد بر)(سرعت کم، معمولا ۲۱ نفره)
  5. آسانسور های ماشین بربه ابعاد ۵*۳ متر با محرک جک هیدرولیک یا کششی
  6. نصب آسانسور غذا بر این آسانسور ها در ابعاد کوچک با درب طبقه از نوع گیوتینی میباشند ارتفاع کابین ۵/۱ متر یا کمتر و در کتابخانه ها و یا رستورانها برای فرستادن غذا از آشپزخانه به طبقات کاربرد دارند.
  7. آسانسور های نامه بر
  8. آسانسور مسافری تجاری (دارای موتور ۲۴۰ استارت در ساعت و دربهای بسیار با استحکام)
  9. نصب آسانسور هوم لیفت این آسانسور معمولا در داخل آپارتمان برای دو طبقه یا بیشتر کاربرد دارد. محرک آنها هیدرولیک و یا دنده پیچی یا کششی میباشد. سرعت آنها ۲/. متر بر ثانیه و اکثراّ شیشه ای هستند. این آسانسور ها احتیاج به چاله زیر(PD ) ندارند.
  10. آسانسور پانورامی ک یا شیشه ای که در نمای ساختمان ها نصب میگردند.

و از نظر نیروی حرکتی آن به مدل های:

کششی و یا سیم بکسلی
هیدرولیک
چرخ دنده ای
تقسیم نمود و با توجه به نیاز ساختمان و مجتمع از آن استفاده می گردد.

انواع کنترل:

– کنترل گروهی: اگر آسانسور های همجوار موجود باشد می توان آنها را به یکدیگر مرتبط ساخت به گونه ایکه در صورت فرمان احضار طبقه آسانسور نزدیکتر به آن طبقه راه بیفتد و سرویس لازم را بدهد.به این روش ، کنترل دوبلکس(دوتایی) یا تری پلکس (سه تایی)یا کوادراپلکس (چهارتایی)گفته می گردد.
– کنترل سمت سرویس دهی: در ساختمان های مسکونی معمولا مسافرین از همکف به طبقه خود رفته و یا از طبقه خود به همکف می روند. یعنی مسافری که از یک طبقه به طبقه بالاتر برود بسیار کم است. در این صورت تابلو کنترل به گونه ای برنامه ریزی می گردد که در زمان رفتن آسانسور به بالا از طبقات میانی سوار نمی کند و فقط در برگشت به پایین به احضار طبقات جواب میدهد به این نوع کنترل کلکتیو دان می گویند.

– در ساختمانهای تجاری و اداری طبقات مختلف با یکدیگر سروکار دارند بنابراین روی واحد احضار طبقه دو شستی وجود دارد یکی برای بالا رفتن و یکی برای پایین رفتن که باید فشره شود. به این نوع کنترل کلکتیو سلکتیو گفته می گردد.



:: بازدید از این مطلب : 196
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 بهمن 1399 | نظرات ()