نوشته شده توسط : الفباوب

مراحل شکایت از شوهر برای کتک زدن چیست؟ مراحل شکایت از شوهر:در مواقعی که ضرب و شتم باعث آسیب شخص مقابل نگردد. و آثاری از آن بر بدن فرد نمانده باشد، مجازاتی در پی ندارد. ولی اگر که این ضرب و شتم به طور عمدی باشد. و شاکی رضایت ندهد، مرتکب با در نظر گرفتن. نظر قاضی پرونده محکوم به مجازات تعزیری خواهد شد.

حال چنانچه در اثر ضرب و جرح عمدی مرتکب، شخص مقابل دچار آسیب، شکستگی یا از کار افتادگی اعضا گردیده باشد. یا یکی از حواس پنجگانه او ناقص گردیده باشد. علاوه بر این در مواقعی که فرد بر اثر ضربه دچار زوال عقل گردد، مرتکب قصاص خواهد شد. در مواقعی که با وجود چنین صدماتی امکان قصاص وجود نداشته باشد. و عمل وی سبب اختلال در نظم جامعه گردیده باشد. مرتکب در صورت تقاضای فرد صدمه دیده. محکوم به پرداخت دیه خواهد شد.

چنانچه مرتکب با بهره‌گیری از چاقو، اسلحه و امثال آنها سبب آسیب گردد. ولی آسیب از انواع در مورد قبل نباشد، مرتکب محکوم به مجازات مقرر می‌شود. بهتر است یک بهترین وکیل دیه پیدا کنید تا به شما کمک کند.



:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الفباوب

همانطور که می‌دانید شبکه‌های مخابراتی امروزه جزء جدایی‌ناپذیری از زندگی مردم شده‌اند و شرایط به گونه‌ای شده است که شبکه‌های مخابراتی توانسته‌اند بیشترین سهم از تبادلات اخباری و اینترنتی را میان مردم جابه‌جا کنند. در ادامه این مقاله می‌خواهیم درباره تلفن ویپ سخن بگوییم و بیشتر با آن آشنا شویم پس همراه ما باشید.

تلفن ویپ

تلفن ویپ با نام‌های مختلفی شناخته می‌شوند مانند: زیپ ترانک (SIP Trunk)، زیپ فون (SIP Phone)، زیپ لاین (SIP Line)، ویپ لاین (VoIP Line) و ویپ فون (VoIP Phone).

اما از نظر کارایی کاملا به تلفن‌های شهری شباهت دارد و همان خدماتی که تلفن‌های شهری به مردم ارائه می‌کنند، این نوع تلفن‌ها نیز این خدمات را به مشتریان خود ارائه می‌کنند. تنها تفاوتی که می‌توان میان تلفن شهری و اینترنتی قائل شد این است که تلفن‌های اینترنتی به هیچ‌گونه سیم‌کشی نیاز ندارند و می‌توانند به صورت اینترنتی اطلاعات را رد و بدل کنند اما تلفن‌های شهری کاملا برای ارتباط برقرار کردند به سیم‌کشی جداگانه احتیاج دارند.

این فناوری که نزدیک به ۱۰۰ سال قدمت دارد سعی می‌کند هر روزه براساس نیاز مردم پیشرفته‌تر شود تا بتواند نیازهای بسیار از مردم را رفع کند. امروزه ما شاهد بسیاری از فناوری‌های دنیای مخابراتی مانند انتقال تماس، کنفرانس‌های تلفنی، نمایشگر شماره تلفنی و … هستیم که امید است این فناوری در آینده نیز با پیشرفت روبرو شود و بتواند امکانات منحصر به فردی را به مشتریان ارائه دهد.

از زمانی که دیگر انتقال اطلاعات از رایانه به شکل صوتی درآمد، تلفن ویپ یا VoIP تشکیل شد. البته که لازم به ذکر است که اگر بخواهیم ارتباطی را از طریق تلفن ویپ انتقال دهیم نیاز به پروتکل IP مناسب و مطمئن داریم.

طرز کار تلفن ویپ VoIP چیست؟

Voice over IP صدای شما را به یک سیگنال دیجیتال تبدیل می‌کند، آن را فشرده می‌کند و از طریق اینترنت ارسال می‌کند. یک شرکت ارائه دهنده خدمات VoIP تماس دریافتی را بین دیگر اطرافیان برقرار می‌کند.در آخر شما می‌توانید صدای انتقال یافته را از تلفن ویپ خود بشنوید.

اگر به شکلی ساده تر بخواهیم طرز کار VoIP را بگوییم به این شکل است که سیستم تلفن ویپ سیسکو سیگنال‌های صوتی آنالوگ را از طریق اتصال باند، به سیگنال‌های دیجیتالی تبدیل می‌کند. از سرور VoIP برای اتصال تماس به سایر شبکه‌های تلفنی استفاده می‌شود.

مهم ترین دلیلی که مردم از تلفن ویپ VoIP استفاده می‌کنند این است که هر زمان که بخواهند می‌توانند بدون دسترسی به سیم مسی یا شرکت مخابراتی پیام و اطلاعات خود را به فرد مورد نظر انتقال دهند. و نکته جالب این است که در صورت استفاده طولانی مدت می‌توان در وقت و هزینه صرفه‌جویی کرد.

برای تماس با کسی که از VoIP استفاده می‌کند، شما به یک میز کار سازگار با SIP (SIP-compatible desk) یا یک برنامه تماس VoIP نیاز دارید، این بدان معنی است که به آن یک آدرس IP اختصاص داده شده است تا بتوانید از طریق شبکه تماس بگیرید. برخلاف تلفن‌های ثابت، آنها (تلفن ویپ) قادر به تماس‌های تلفنی با کیفیت بالا (HD) هستند.



:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الفباوب

کارایی پی ال سی زیمنس در صنایع چیست؟ چرا باید برای خرید پی ال سی زیمنس هزینه کنیم؟ دلایل استفاده از PLC زیمنس چیست؟ نمایندگی زیمنس پارس اتوماسیون توانا شما را به مطالعه این مطلب دعوت می کند. با ما همراه باشید و از مطالب مفید و مختصری که در اختیارتان قرار داده ایم استفاده کنید.

پی ال سی زیمنس یکی از شرکت های معتبر در زمینه فناوری و اتوماسیون صنعتی است و در صنایع مختلف عملکرد بسیار خوبی دارد. برخی از کارایی های این شرکت در صنایع عبارتند از:

  1. صنعت برق: پی ال سی زیمنس در زمینه تولید و توزیع برق، ایستگاه های تقویت برق، تولید کننده های برق و سیستم های کنترل برق فعالیت می کند.
  2. صنعت نفت و گاز: این شرکت در زمینه تولید و نصب تجهیزات اتوماسیون و کنترل برای صنایع نفت و گاز فعالیت می کند. این تجهیزات شامل سیستم های توزین، مانیتورینگ، کنترل فرآیند و اتوماسیون صنعتی است.
  3. صنعت خودرو: پی ال سی زیمنس در زمینه تولید تکنولوژی های مرتبط با صنعت خودرو، مانند سیستم های کنترل موتور، سیستم های اتوماسیون خودرو و سیستم های انرژی خودرو فعالیت می کند.
  4. صنعت فولاد: این شرکت در زمینه تولید و نصب تجهیزات کنترل فرآیند، تجهیزات اندازه گیری و سیستم های اتوماسیون برای صنایع فولاد فعالیت می کند. کارایی پی ال سی زیمنس در صنایع
  5. صنعت شیمیایی: پی ال سی زیمنس در زمینه تولید و نصب تجهیزات کنترل فرآیند، سیستم های اتوماسیون و سیستم های اندازه گیری برای صنایع شیمیایی فعالیت می کند.
  6. صنعت فرآوری غذا: این شرکت در زمینه ارائه تجهیزات اتوماسیون و کنترل فرآیند برای صنایع فرآوری غذا فعالیت می کند. این تجهیزات شامل سیستم های مانیتورینگ، اتوماسیون خطوط تولید و سیستم های کنترل فرآیند است.

به طور کلی، پی ال سی زیمنس با تجربه و تخصص خود در زمینه فناوری و اتوماسیون صنعتی، در صنایع مختلف می تواند بهبود عملکرد و بهره وری را ارتقا دهد.


 



:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الفباوب

در این مطلب به چگونگی اثبات ضرب و جرح بدون شاهد می پردازیم، بسیاری از مردم برای بروز خشم و عصبانیت، با از دست دادن کنترل خود با یک دیگر گلاویز شده و منجر به دعواهای همراه با ضرب و جرح می شوند. بعد از اینگونه منازعات شایع است فرد دچار جراحت برای شکایت به دادگاه رجوع کرده و نیازمند دریافت مشاوره حقوقی ضرب و شتم شوند. در دادگاه برای رسیدگی به شکایت ابتدا باید وقوع ضرب و جرح توسط فرد مورد شکایت قرار گرفته اثبات شود.

در اغلب موارد شهادت شهود از دلایل اثبات به حساب می آیند. دلایل اثبات جرم ضرب و جرح ساختگی یا واقعی، می تواند شامل اقرار، شهادت شهود، سوگند یا قسامه و علم قاضی باشد. اما استناد به هر یک از دلایل مذکور برای اثبات ضرب و جرح شرایط خاص خود را دارد.

چگونگی اثبات ضرب و جرح بدون شاهد

چگونگی اثبات ضرب و جرح

اولین روش اثبات جرم ضرب و جرح، استناد به اقرار خود فرد است ؛ یعنی اینکه خود فرد متهم در دادگاه یک مرتبه اقرار کرده باشد که نسبت به دیگری مرتکب جرم ضرب و جرح شده است. در این صورت، اقرار فرد بر علیه خود نافذ بوده و به استناد این اقرار، می توان حکم به مجازات او به خاطر جرم ضرب و جرح صادر کرد که در مقاله ای به توضیح اعتبار اقرار در امور کیفری پرداخته شده است.

دومین روش اثبات جرم ضرب و جرح، شهادت بوده که به صورت کلی یکی از مهم ترین روش ها و دلایل اثبات جرم ضرب و جرح و دیگر جرایم دیگر را تشکیل می دهد. استناد به شهادت شهود برای اثبات ضرب و جرح به این صورت بوده که دو مرد عادل شهادت بدهند که ارتکاب جرم ضرب و جرح توسط متهم را مشاهده کرده و در دادگاه این موضوع را بیان نمایند.

سومین روش اثبات جرم ضرب و جرح در دادگاه، سوگند و قسامه است. قسامه به معنای سوگند خوردن اقوام و خویشاوندان شاکی بوده و در مواردی مطرح می شود که دلیل دیگری برای اثبات جرم ضرب و جرح در پرونده موجود نباشد.

البته برای استناد به قسامه در امور کیفری برای اثبات ضرب و جرح، باید اصطلاحا لوث وجود داشته باشد ؛ یعنی اینکه قرائن و امارات و مدارکی در پرونده وجود داشته باشد که قاضی به استناد آن ها به ظن قوی دست پیدا کرده باشد که متهم، مجرم است.

امکان دارد این سوال مطرح شود که چند قسم یا سوگند باید ارائه شده باشد تا از طریق آن قسامه اثبات شود؟ در پاسخ به این سوال خواهیم گفت که نصاب قسامه برای اثبات ضرب و جرح بستگی به میزان آسیب وارد شده در جرم دارد. یعنی در صورتی که ضرب و جرح دیه ای معادل دیه کامل انسان داشته باشد، 6 قسم لازم دارد تا اثبات شود. در صورتی که دیه، به میزان پنج ششم دیه کامل باشد، 5 قسم کافیست.

در صورتی که دیه مشخص شده برای ضرب و جرح، دو سوم دیه کامل انسان باشد، تعداد 4 قسم نیاز است، در صورتی که دیه ضرب و جرح، یک دوم دیه کامل باشد، 3 قسم و در صورتی که دیه ضرب و جرح، یک سوم دیه کامل باشد، 2 قسم و در صورتی که یک ششم دیه کامل یا کمتر از آن باشد، با 1 قسم یا قسامه هم جرم ضرب و جرح قابل اثبات خواهد بود.

چهارمین روش اثبات ضرب و جرح علم قاضی است. به استناد قانون مجازات اسلامی اگر قاضی طبق شواهد و مدارک موجود در پرونده به این علم برسد که جرم ضرب و جرح رخ داده است، می تواند حکم به مجازات صادر کند ؛ البته علم قاضی به عنوان یکی از دلایل ثابت کننده جرم ضرب و جرح باید متکی به شواهد و قرائنی مثل نظریه کارشناسی پزشکی قانونی، شهادت گواهان، فیلم و عکس و مسائلی از این قبیل باشد.



:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الفباوب

تلفن ویپ (Voice over IP) یک تکنولوژی است که به کاربران اجازه می دهد تا با استفاده از اینترنت به جای شبکه تلفن سنتی، تماس های تلفنی را برقرار کنند. در واقع، تلفن ویپ از طریق تبدیل صدا به داده های دیجیتال و ارسال آنها از طریق اینترنت، تماس های تلفنی را انجام می دهد. این تکنولوژی معمولاً با استفاده از سخت افزار و نرم افزارهای ویپ امکان پذیر است. تلفن voip از مزایایی مانند کیفیت صدای بالا، هزینه کمتر نسبت به تلفن سنتی، امکانات پیشرفته مانند تماس های همزمان و امکان انتقال تماس بین دستگاه ها و افراد مختلف برخوردار است.

تلفن ویپ چیست - voip چیست؟

VOIP (Voice over Internet Protocol) به معنای تکنولوژیی است که امکان انتقال صدا و تماس های تلفنی را از طریق اینترنت فراهم می کند. در جایگزینی سنتی تلفن های PSTN (شبکه تلفن عمومی)، VOIP از شبکه اینترنت برای انتقال داده های صوتی استفاده می کند. با استفاده از VOIP، تماس ها به صورت دیجیتال و به صورت بسته بندی شده انتقال می یابند و به جای استفاده از خطوط مخابراتی سنتی، از طریق شبکه اینترنت انجام می شود. این فناوری امکاناتی مانند تماس های تلفنی رایگان یا هزینه کمتر برای تماس های بین المللی را فراهم می کند.



:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الفباوب

تلفن ویپ (Voice over IP) یک تکنولوژی است که به کاربران اجازه می دهد تا با استفاده از اینترنت به جای شبکه تلفن سنتی، تماس های تلفنی را برقرار کنند. در واقع، تلفن ویپ از طریق تبدیل صدا به داده های دیجیتال و ارسال آنها از طریق اینترنت، تماس های تلفنی را انجام می دهد. این تکنولوژی معمولاً با استفاده از سخت افزار و نرم افزارهای ویپ امکان پذیر است. تلفن voip از مزایایی مانند کیفیت صدای بالا، هزینه کمتر نسبت به تلفن سنتی، امکانات پیشرفته مانند تماس های همزمان و امکان انتقال تماس بین دستگاه ها و افراد مختلف برخوردار است.

تلفن ویپ چیست - voip چیست؟

VOIP (Voice over Internet Protocol) به معنای تکنولوژیی است که امکان انتقال صدا و تماس های تلفنی را از طریق اینترنت فراهم می کند. در جایگزینی سنتی تلفن های PSTN (شبکه تلفن عمومی)، VOIP از شبکه اینترنت برای انتقال داده های صوتی استفاده می کند. با استفاده از VOIP، تماس ها به صورت دیجیتال و به صورت بسته بندی شده انتقال می یابند و به جای استفاده از خطوط مخابراتی سنتی، از طریق شبکه اینترنت انجام می شود. این فناوری امکاناتی مانند تماس های تلفنی رایگان یا هزینه کمتر برای تماس های بین المللی را فراهم می کند.



:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 آذر 1402 | نظرات ()