نوشته شده توسط : الفباوب

در این مقاله قصد داریم شما را با ایده برای عایق صوتی ارزان آشنا کنیم! با این که سبک زندگی شهری مدرن در کل زندگی آسانی است اما قطعا چند نقطه ضعف قابل توجه هم دارد.

یکی از مشکلات بسیار آزاردهنده آن که دیر یا زود با آن روبرو خواهید شد آلودگی صوتی است. اگر می خواهید بدانید که چطور یک اتاق را بدون هزینه بالا عایق صدا کنید پس احتمالا شما هم درگیر این مشکلات هستید.

1- وسایل خانه برای عایق صدا درب و پنجره

اگر نمی دانید از کجا پروژه عایق صدا را استارت بزنید، اولین کار این است که به در و پنجره توجه کنید. به مخصوص درب ها در بلوک کردن صدا متقلبند. چون  بیشتر درب ها توخالی می باشند و شکاف میان در و چارچوب باعث می شود سر و صدا به آسانی وارد شود.

راه حل مناسب اما گران قیمت، گرفتن یک در عایق با کیفیت بالا و ضخیم است. برای رسیدن به نتیجه مشابه با کمک وسایل خانگی، اول باید مبلمان را به شکل تاکتیکی روبروی لبه های درب بگذارید. ایده برای عایق صوتی

در مرحله دوم، توجه داشته باشید که پایین در هم می تواند سر و صدای زیادی را وارد خانه کند. برای پیشگیری از آن، یک قالیچه یا فرش ضخیم یا پارچه مشابه آن روی زمین کنار در بگذارید. این می تواند شکاف پایین در را پر کند و برای عایق کردن سطوح دیگر، در را تا حد امکان با مواد با لایه های ضخیم مثل پتوهای ضخیم بپوشانید.

2- از وسایل خانه استفاده کنید!

برای ساکت کردن سر و صدای بیرون و پیشگیری از ورود صدا به داخل اتاق می توانید لوازم خانه را به آسانی با هدف ایجاد عایق، جا به جا کنید. راه مفید برای اطمینان از این که صداها از دیوارها عبور نکنند این بوده که کمد لباس و قفسه های کتاب را به آن دیوارها تکیه دهید. آپ دکو به شما توصیه می کند که روی دیوارهایی که مشترکند و یا به سمت خیابان می باشند تمرکز کنید.

کار دیگری که می توانید برای اضافه کردن جرم به دیوارها انجام دهید این بوده که آن ها را با بوم های نقاشی یا پرده ها دکور کنید.هرچه پارچه ضخیم تر باشد، صدا هم بیشتر می تواند جذب شود. پس اگر قالیچه ای دارید که زیباتر از آن بوده که رویش راه بروید، می توانید آن را به دیوار آویزان کنید. ایده برای عایق صوتی

در واقع، حالا که موضوع ما راجع به دکور است باید توجه داشت که کاغذ دیواری های عایق صدا هم می توانند راه مفیدی برای عایق کردن باشند. این کاغذدیواری ها برعکس کاغذدیواری های معمولی از مواد فومی ضخیم تری ساخته شده است. به نظر می تواند ایده خیلی خوبی باشد به خصوص برای دیوارهایی که بعد از جا به جا کردن کمدها و قفسه ها، در معرض نمایش قرار گرفته اند.

از آنجا که مواد نرم و مخملی در جذب صدا بهترند، شاید بخواهید در اتاق یک منطقه کوچک پذیرایی هم اضافه کنید.اگر به اندازه کافی بزرگ هست، می توانید یک مبل کوچک یا یک صندلی آسانی در آن جای دهید. هردو گزینه آکوستیک اتاق را افزایش می دهد.



:: بازدید از این مطلب : 171
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الفباوب

انواع بدنه خودرو تقسیم بندی آمریکایی - نویسنده : علیرضا فتحی کارشناس ارشد مکانیک شریف سایت خودرو لند

www.khodro.land

در اصل بدنه‌ خودروهاست که کلاس آن‌ها را نیز مشخص می‌کند از ابتدای اختراع خودروهای مدرن با موتورهای درون‌سوز تاکنون تغییرات زیادی داشته و شاید بیشترین تنوع را نسبت به بقیه اجزای یک اتومبیل به خود دیده است. تنوع فرم، سایز و جنس بدنه‌ خودرو بر اساس کارایی آن‌ها تعیین می‌شود. براساس همین فاکتورها بدنه‌ خودروها در تقسیم‌بندی‌های مجزا قرار می‌گیرند.

سدان (Sedan)

به جرات میتوان گفت متداول‌ترین و محبوب ترین و پرفروش‌ترین اتومبیل‌ها هستند. سدان‌ها دارای ظرفیت بیش از ۴ سرنشین هستند، سدان ها نوعهای مختلف و گوناگونی دارند که از نظر طول و عرض و ابعاد با یکدیگر فرق دارند.

هاچ بک

هاچبک‌ها یکی از محبوب‌ترین انواع خودروها در بین جوانان هستند که سال‌هاست از معروفیت جهانی بسیاری برخوردارند. مهم‌ترین شاخصه در فرم بدنه‌ اتومبیل هاچبک‌ها به غیر از ابعاد نسبتا کوچک ، یک تکه بودن شیشه عقب و درِ صندوق بار آن‌ها است.

فست بک (Fastback)

در این نوع خودرو، سقف با یک زاویه کم و به صورت بیضی شکل به انتهای اتومبیل وصل می‌شود. به فست بک، به این گونه خودروها سدان کوپه نیز می‌گویند.

 

لیفت بک (Liftback)

به فرمی از خودرو می‌گویند که بین سدان و هاچ بک است. در این حالت صندوق عقب از نظر ظاهر مجزا است ولی از نظر باز شدن در صندوق عقب همانند هاچ بک می‌باشد و شیشه عقب با صندوق عقب پیوسته است و شیشه عقب این خودروها قوس بیشتری نسبت به سدان‌ها و هاچ‌بک‌ها دارند.

 

کانورتیبل (Convertible)

این گونه خودروهای دارای سقف جمع شونده فلزی هستند و ظرفیت چهار سرنشین را دارد. سقف این نوع خودروها نسبت به خوروهای سقف چرمی دارای عایق بندی بهتر ولی وزن بیشتر هستند.

کوپه (Coupé)

خودرویی همراه دو در با ظرفیت ۲ یا ۴ سرنشین است. تفاوت کوپه با سدان (خودروی چهار نفره معمولی) در طول در جلو، ارتفاع سقف و مقدار فضای سرنشینان عقب است. در خودروی کوپه، طول در بیشتر و ارتفاع سقف و فضای سرنشینان عقب کم‌تر است.

گرند تور یا GT

این کلاس که در بین جذاب‌ترین و خاص‌ترین بدنه‌ خودرو قرار می‌گیرد تا حدی زیرمجموعه‌ کلاس کوپه محسوب می‌شود با خصوصیات و ظاهر اسپرت‌تر.

رودستر (Roadster)

اتومبیلی بدون سقف که قابلیت حمل دو سرنشین را دارد که دارای سقف جمع شونده چرمی نرم (soft top) یا سقف سخت جمع شونده فلزی (hard top)هستند.

ناچ بک (Notchback)

طراحی این خودروها از سه قسمت کاملاً تفکیک شده تشکیل شده، در این نوع از خودروها شیشه جلو و شیشه عقب خودرو با زاویه تیزتری نسبت به خودروهای دیگر طراحی می‌گردند، به عبارت دیگر خودرو از دید طراحی سه قسمت جعبه‌ای شکل (به ترتیب قسمتهای: موتور ، کابین ، صندوق به وجود آمده.

 

استیشن

خودروهای این کلاس، در واقع فرمی از سدان‌ها با صندوق عقب جادارتر هستند. این خودروها که واگن نیز خوانده می‌شوند بدنه‌ کمی بزرگتر با طول بیشتری از نوع سدان خود دارند و صندوق آن‌ها به نوعی تا سقف خودرو ادامه یافته است.

شوتینگ بریک

خودروهایی با بدنه‌ دو در که فرمی بین استیشن و کوپه دارد. شوتینگ بریک نیز مانند کوپه مسقف است. این بدنه در قسمت عقب شبیه استیشن و فست بک است اما در قسمت جلو فرمی مشابه کوپه دارد.

رگ تاپ (Ragtop)

این گونه تلفیقی از رودسترها (ماشین بدون سقف) و کانورتیبل‌ها بوده با این تفاوت که دارای یک سقف نرم قابل تنظیم است.

شاسی‌بلند یا SUV

SUVها کلاسی از خودروهای مرتفع هستند که خصوصیات یک خودروی اسپرت و خودروی ۴WD را باهم دارند. در برخی تعاریف نیز به نوعی از استیشن‌های مرتفع‌تری که خواص آفرودی دارند با عنوان شاسی‌بلند یاد می‌شود.

در اصل SUV های جدید همان خودروهای 4×4 یا 4WD قدیمی تر هستند که شاسی این گونه از خودروها به نسبت بلند است.

کراس اوور یا اس.یو. وی متقاطع  (XUV or Crossover SUV)

گونه‌ای از اس.یو. وی که بر مبنای شاسی خودروهای سدان کوچک شهری است، و از قابلیت آفرود خیلی خوبی برخوردار نیستند.

شاید تفاوت کلاس کراس‌اورها با شاسی‌بلندها را بتوان به تفاوت هاچ‌بک‌ها و سدان‌ها تشبیه کرد

ون

خودروهایی با اتاق بزرگ که ارتفاع بیشتر از حالت عادی دارند. این خودروها برای حمل مسافر کاربرد دارند و درِ آن‌ها فرمی کشویی دارد.

مینی ون یا ای‌پی‌وی (APV)

خودروهای این کلاس که معمولا در بین خودروهای لوکس هستند مصارفی خاص و متفاوت دارند. همانطور که ظاهرشان خاص و متفاوت است.

لیموزین (Limousine)

اتومبیلی گرانقیمت همراه با راننده مخصوص(chauffeur) که برای حمل اشخاص مهم به کار می‌رود. طول این اتومبیل‌ها بیشتر از اتومبیل‌های عادی است و معمولاً ردیف راننده از ردیف عقب به وسیله یک شیشه جدا می‌گردد.

 

پیک آپ (Pick-up)

نوع کوچک ویا متوسط کامیون است. اتومبیل‌های پیکاپ بر مبنای اتومبیل‌های عادی ساخته نمی‌شوند اما اندازه آن‌ها در حد اتومبیل‌های عادی است. معمولاً این گونه خودروها در پشتشان یک فضای حمل بار دارند.



:: بازدید از این مطلب : 172
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 آبان 1400 | نظرات ()