قبل از صحبت کردن درباره موضوع اصلی اجازه دهید شما را با الفباوب، شرکت متخصص و حرفه ای ساخت اپلیکیشن حرفه ای آشنا کنیم، این مجموعه طراحی انواع اپلیکیشن ها را با مناسب ترین قیمت و هزینه انجام می دهد و در تلاش است با بررسی ایده های شما یک مشاوره عالی برای طراحی آپ تخصصی ارائه دهد. برای ساخت اپلیکیشن حرفه ای و اطلاع از هزینه طراحی اپلیکیشن از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با ما تماس بگیرید.
مراحل اصلی ساخت اپلیکیشن حرفه ای
1- ایده ای برای اپلیکیشن ارائه دهید
شما باید مطمئن شوید که یک ایده اپلیکیشن قابل اجرا دارید. شاید وقتی به میلیون ها اپلیکیشن موجود در بازار فکر می کنید، این مرحله اندکی ترسناک به نظر برسد. اما یادتان باشد که در این مرحله شما نیازی به ایده 100٪ اورجینال ندارید. در واقع بسیاری از اپلیکیشن های عالی که هر روز می بینید، انواعی از ایده های موجود می باشند.
همینطور شایان ذکر است که لازم نیست هر ایده یک اختراع جدید یا مفهوم نو باشد. چون بسیاری از اپلیکیشن ها، فقط توسعه بیزنس موجود می باشند. در صورتی که شما هم اکنون یک وب سایت تجارت الکترونیک دارید، مثلا می توانید اپلیکیشنی بسازید که نحوه خرید مشتریان از طریق موبایل را آسان تر کند. در صورتی که هم سالن زیبایی دارید، می توانید اپلیکیشنی بسازید که رزرو مشتری، مدیریت قرارهای ملاقات و پرداختی ها را بهبود ببخشد. ساخت اپلیکیشن حرفه ای
بخوانید: طراحی اپلیکیشن فروش آنلاین
2- اهداف خود را مشخص کنید
فرآیند توسعه اپلیکیشن، باید با اهداف مشخص و واضح شروع شود. به این منظور برای سوالاتی از این دست، باید پاسخ خوبی داشته باشید:
- در نهایت به چه چیزی می خواهید دست پیدا کنید؟
- سعی دارید چه مشکلاتی را حل کنید؟
بدانید که همین اهداف مشخص شده، در نهایت کل پروسه توسعه را رقم می زنند. در نتیجه در صورتی که این موارد از ابتدا به وضوح تعریف نشده باشند، زمانی که شروع به توسعه اپلیکیشن خود می کنید، به راحتی امکان دارد در نیمه مسیر، راه خود را گم کنید و دچار سردرگمی شوید. ساخت اپلیکیشن حرفه ای
مثلا، خیال کنید می خواهید یک اپلیکیشن برای فروشگاه اینترنتی خود بسازید و یکی از اهداف شما مثلا کاهش نرخ رها کردن سبد خرید در موبایل ها باشد. برای اطمینان از رسیدن به این هدف، باید نرخ فعلی رها کردن سبدهای خرید را بدانید، تا بتوانید آنها را با اعدادی که در نهایت بعد از راه اندازی اپلیکیشن بدست می آورید، مقایسه کنید.
3- در بازار، تحقیقات کنید
زمانی که اهداف خود را مشخص کردید، باید مطمئن شوید که بازار به اپلیکیشن شما نیاز دارد. هر ایده اپلیکیشن، از نظر تئوری خوب به نظر می رسد، اما قبل از ادامه کار باید این ایده های به ظاهر جالب، تایید اعتبار شود. ساخت یک اپلیکیشن بدون تحقیقات در مارکت مربوطه، می تواند منجر به اتلاف تایم، پول و دیگر منابع شود.
اگر اپلیکیشن شما، توسعه دهنده بیزنس فعلی شماست، به راحتی می توانید از مشتریان فعلی خود به عنوان منبعی برای این تحقیقات کمک بگیرید. از طرف دیگر در صورتی که اپلیکیشن بر اساس یک ایده کاملا جدید است، باید با کاربران احتمالی متناسب با مخاطبان هدف ارتباط برقرار کنید.
4- ویژگی های اپلیکیشن خود را مشخص کنید
بسیاری از افراد وسوسه می شوند که ویژگی های اضافی و غیر ضروری را به یک اپلیکیشن اضافه کنند. اما این مطلب را فراموش می کنند که بعضی از ویژگی ها، هدف اصلی اپلیکیشن را از بین می برند و البته هر افزونه، هزینه و تایم توسعه را هم بیشتر می کند.
توجه داشته باشید که سادگی، مهمترین جنبه مراحل اولیه توسعه است. مثلا در صورتی که عملکرد اصلی اپلیکیشن شما، به مکان دقیق یا لوکیشن مخاطب نیاز ندارد، می توانید از ویژگی GPS صرفنظر کنید.
5- یک Wireframe ایجاد کنید
اساسا وایرفریم، یک طرح کلی از اپلیکیشن موبایل شماست. شما می توانید یک وایرفریم را روی یک تکه کاغذ، وایت بورد، دستمال کاغذی کشیده و یا از Digital Wireframing Tool کمک بگیرید.
به عبارتی هدف وایرفریم این است که به سادگی هر چه همه تر، ویژگی های اپلیکیشن و طرح بندی آن را نشان دهد. نگران عناصر ساخت اپلیکیشن حرفه ای در وایرفریم نباشید. چون این ابزار قرار نیست که ظاهر نهایی اپلیکیشن را نشان دهند. در عوض، تمرکز وایرفریم باید بر ساختار و جریان باشد.
شما باید به گونه ای نقشه سفر مخاطب را ترسیم کنید. یعنی نشان دهید که در صورتی که روی دکمه خاصی کلیک کنند چه اتفاقی می افتد. پیج بعدی چه شکلی خواهد بود؟ وقتی مخاطب روی گزینه A در مقابل گزینه B کلیک می کند، روی اسکرین چه اتفاقی می افتد؟ وایرفریم کمک می کند تا تیم هم، از زاویه دید شما در مورد نحوه کار و عملکرد اپلیکیشن، به صفحات نگاه کنند.