نوشته شده توسط : الفباوب

شما نیاز به گواهینامه استاندارد دارید، گواهینامه ای كه شما برای احتیاط اثبات تلاش برای ایمن سازی آسانسور در صورت وقوع حوادث به آن نیاز دارید. ليكن اگر حادثه ای در آسانسور رخ دهد و آسانسور استاندارد نداشته باشد، افراد ذیل دارای مسئولیت هستند و باید پاسخگو باشند.

مالک ساختمان یا مدیر ساختمان

بر اساس بند ۲۲- ۱۰-۲ و ۲۲- ۲- ۶ مبحث مقررات ملی ساختمان، مدیران و مالكان ساختمان ها در ارتباط با ایمن سازی و اخذ تائیدیه های موردنیاز آسانسور برای حصول اطمینان از عملكرد مناسب و داشتن ایمنی كافی در دوره بهره برداری، به انجام سرویس های ماهانه و سالانه آسانسور اقدام نمايند.

مدیران موظف اند، ضمن همكاری با شرکت نصب كننده آسانسور برای اخذ استاندارد نسبت به عقد قرارداد سرویس و نگهداری ماهانه با شرکت نصب كننده آسانسور اقدام نمايند.

گواهینامه صادر شده سازمان ملی استاندارد  اعتبار يکساله دارد و بعد از يکسال نیاز به بازرسی و اخذ تاییدیه های مجدد توسط شرکت های بازرسی دارند كه فقط شرکت دارای پروانه طراحی و مونتاژ آسانسور می تواند به مالكان و مدیران محترم در اين زمینه کمک نمايند.

بهره بردار یا شخص استفاده كننده از آسانسور

در حوادثی كه بهره بردار نكات ایمنی را رعایت نكرده باشد، در صورت هر اتفاقی كه باعث خسارت مالی و جانی شود برحسب نظر تعمیركاران متخصص، باید نسبت به جبران خسارت وارده اقدامات لازم را به عمل آورد.

بیمه آسانسور

بیمه آسانسور زمانی اعتبار پیدا خواهد كرد كه دارای گواهینامه استاندارد باشد، در غیر اينصورت شرکت بیمه نمی تواند به تعهدات خود پایبند و در برای پرداخت خسارت مالی و جانی بوجود آمده اقدام كند.

شرایط گرفتن خسارت بیمه حوادث آسانسور

  1. اگر آسانسور گواهینامه اولیه گرفته باشد، شرکت بیمه فقط تامین خسارات بوجود آمده را منوط به داشتن گواهینامه استاندارد خواهد كرد.
  2. ولی برای دستگاه هایی كه بیش از يکسال از بهره برداری آن ها می گذرد، پرداخت خسارت منوط به داشتن قرارداد سرویس و نگهداری ماهانه با شرکت های آسانسوری ذیصلاح و دارای پروانه و مونتاز می باشد.   

 

نصب و تعمیر آسانسور



:: بازدید از این مطلب : 178
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الفباوب

 امروزه اهمیت استفاده از سرویس و تعمیر آسانسور را همه ما درک می كنیم. استفاده از این وسیله نقلیه، زندگی را برای ما آسان تر كرده است. فرقی ندارد كه در منزل، محیط كار و یا فضاهای تجاری آسانسور نصب شده باشد، این وسیله نقلیه يک اختراع عالی برای جا به جایی راحت از يک مكان به مكانی دیگر است.

اما باید در نظر داشته باشید كه مثل دیگر وسایل كامپیوتری و موتوری، آسانسورها هم هر از گاهی نیاز به سرویس و تعمیر دارند و اینجاست كه شما نیاز به يک شرکت خدماتی حرفه ای برای تعمیر آسانسور و سرویس و نگهداری آسانسور ساختمان خود خواهید داشت.

تعمیر آسانسور شرق تهران

تعمیر آسانسور غرب تهران

تعمیر آسانسور شمال تهران

تعمیر آسانسور جنوب تهران

علاوه بر سیستم خدمات رسانی سریع خرابی آسانسور و تعمیر آسانسور مستقر در هر منطقه، سیستم سرویس نگهداری پیشگیرانه هم به صورت منظم و ماهانه جهت هر آسانسور در تاریخ مشخص و از قبل برنامه ریزی شده، كنترل می گردد.

همه دستورالعمل های سرویس و تعمیر آسانسور و فرمهای بازدید ماهیانه در اختیار بهره برداران قرار می گیرد تا مشترکین هم در جریان چگونگی انجام خدمات قرار گیرند. همینطور همه آسانسورها هر 6 ماه توسط مهندسین واحد كنترل کیفیت بازدید می گردند تا از لحاظ کیفیت عملكرد خدمات آسانسورها را كنترل كنند.

سرویس و تعمیر آسانسور در تهران

امروزه اهمیت استفاده از آسانسور را همه ما درک می كنیم. استفاده از این وسیله نقلیه زندگی را برای ما آسان تر كرده است. فرقی ندارد كه در منزل، محیط كار و یا فضاهای تجاری آسانسور نصب شده باشد، این وسیله نقلیه يک اختراع عالی برای جا به جایی راحت از يک مكان به مكانی دیگر است.

اما باید در نظر داشته باشید كه مثل دیگر وسایل كامپیوتری و موتوری، آسانسورها هم هر از گاهی نیاز به تعمیر دارند و اینجاست كه شما نیاز به يک شرکت خدماتی حرفه ای برای سرویس و تعمیر آسانسور ساختمان خود خواهید داشت.

همثل دیگر تجهیزات مدرن، آسانسورها هم تكامل یافته و تكنولوژی آن ها رو به پیشرفت است. آسانسورها در طول عمر خود نیاز به تعمیر و نگهداری دارند. كارشناسان آسانسور مانا امكان سرویس آسانسور، سرویس و تعمیر آسانسور مدرن سازی و بازرسی و دیگر خدمات آسانسورهای مسکونی را برای شما فراهم می كنند.

زمانی كه آسانسور خراب شود كاركنان، مشتریان، فروشندگان و بازدیدكنندگان را تحت تاثیر قرار می دهد. در حقیقت از كار افتادگی آسانسور بر روند كار تاثیر منفی گذاشته و جا به جایی وسایل از يک طبقه به طبقه دیگر دشوار خواهد شد. برای کسانی كه آسانسور در منزل خود دارند، خدمات تعمیری برای کمک به اشخاصی كه در مرحله اول به آسانسور نیاز دارند، بسیار ضروری است.

خراب شدن آسانسور به مرور زمان باعث پوسیدگی و خوردگی شده و این پوسیدگی باعث از كار افتادن آسانسور می گردد. آسانسور مانا با کدها، بهترین شیوه ها و نیازهای ساختاری در سطح تجاری و مسکونی آشنا می باشند.

سرویس و تعمیر آسانسور

 



:: بازدید از این مطلب : 172
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الفباوب

درب آسانسور را كه باز می كنید اولین چیزی كه می بینید و خوشحال هم می شوید آینه است ولی حالا می خواهیم بدانیم چرا در آسانسورها آینه نصب می كنند؟ با مرکز خدمات آسانسور مانا همراه باشید.

علت نصب آینه در آسانسور چیست؟

امروزه در هر شهر بزرگی، بناهای بلند و چندطبقه ای وجود دارد كه بدون آسانسور، استفاده از آن ها محال به نظر می آید. ولی آيا تا به حال خیال كرده اید كه وجود آینه در آسانسور برای چیست؟ جواب اين سؤال احتمالا شما را غافلگیر خواهد كرد.

كابین بزرگتر دیده می شود

یک علت نصب آینه در آسانسور این است که وجود آینه در آسانسور به اطراف بعد و جلوه بیشتری می دهد. مسافران با سوار شدن به آسانسور ناخودآگاه حس می كنند در فضای بزرگتری قرار دارند.

علت علمی نصب آینه بر دیوار روبروی كابین آسانسور چیست

یكی از علمی ترین علت نصب آینه در آسانسور هشداری است به مسافر آسانسور، كه قبل از اينكه قدم به داخل كابین آسانسور بگذارد، خود را در آینه دیده و مطمئن شود كه كابین آسانسور در آن طبقه وجود دارد. چون بعضی از تعمیركاران يا سرویس كاران آسانسور اقدام به غیر فعال كردن سیستم ایمنی كنتاكت های مسیر درب آسانسور می کنند، در مسیر كنتاكت های ایمنی پل قرار می دهند، در اين شرایط اگر فراموش كنند اين پل را بعد از پايان كار بردارند سیستم ایمنی مدار درب آسانسور غیر فعال می ماند ............

 

ادامه مطلب: علت نصب آینه در آسانسور



:: بازدید از این مطلب : 190
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الفباوب

 

امروزه در شهر تهران بیشتر ساختمان های مسكونی و اداری دارای آسانسور است و تعمیر آسانسور و نگهداری از آن ها بسیار اهمیت دارد.

مشکلات آسانسور گاهی اوقات بیشتر از حد انتظار می شود و هزینه های زیادی را به اهالی ساختمان تحمیل می كند. شاید برای شما هم پیش آمده كه وقتی به منزل یا محل كار خود می رسید و قصد استفاده از آسانسور را دارید متوجه خراب بودن آن می شوید و مجبور هستید تا طبقات را با پله طی كنید كه این امر برای طبقات مرتفع واقعا خسته كننده است. بسیاری از شهروندان تهران برای تعمیر آسانسور آپارتمان خود با مشكلات زیادی روبرو می باشند.

از جمله این مشكلات پیدا كردن تعمیركار با تجربه و متخصص است كه به راحتی نمی توان شركت متخصص و متعهد در این زمینه پیدا كرد. از سوی دیگر هزینه های تعمیرات آسانسور بسیار متغیر است.

و با یك جستجو ساده و استعلام قیمت می توان دریافت كه اختلاف قیمت ها بسیار زیاد است. برای حل این مشكلات شركت الوند اقدام به طراحی سایت آسانسور مانا نموده است. با استفاده از این اپلیكیشن كاربران براحتی می توانند درخواست های خود را برای تعمیر آسانسور ثبت كنند.

علائمی كه خبر از نیاز به تعمیر آسانسور می دهند و نباید آن ها را نادیده گرفت:

  • زیاد از كار افتادن آسانسور
  • صداهای ناهنجار آسانسور
  • توقف آنسور میان طبقات و تراز نبودن آن
  • تغییر سرعت آسانسور
  • زمان انتظار زیاد برای آسانسور

تعمیرآسانسور به طور كلی به دو بخش تقسیم می شود:

  1. بخشی كه مربوط به تعمیر گیربكس و موتور آسانسور می شود
  2. بخش دیگر تعمیرات آسانسور به كابین آن و درب و برد مربوط می شود.

مشكلاتی مثل تكان های شدید كابین آسانسور كه به وضوح احساس می شود مربوط به گیربكس آسانسور است. كه تعمیر آسانسور در مواردی كه مشكل مربوط به موتور و یا گیربكس باشد امری پیچیده است كه نیازمند فردی متخصص در این موضوع است.توجه داشته باشید كه در مواردی كه گیربكس آسانسور به هر نحوی مشكل داشته باشد ..........

 

تعميرات آسانسور

 



:: بازدید از این مطلب : 177
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الفباوب

 

وقتی در آسانسور گیر كرده اید، نباید اقدام به بیرون پریدن، بالا رفتن از آسانسور، باز كردن با اهرم و به واسطه اعمال فشار به درب های آسانسور یا هر كار این چنین دیگری بنمایید.

چون با خطرات بیشتری رو به رو خواهید داشت. خارج شدن از قسمت بالای باز كابین به علت امكان حركت مجدد آسانسور خطرآفرین و مرگبار است. پس بهتر است منتظر دریافت كمك از سوی متخصصان فنی بمانید.

اگر در چنین وضعیتی نگران خفگی و كمبود اكسیژن هستید، این نگرانی كاملا بی مورد و بیهوده است. چرا كه كابین آسانسور نسبت به هوا ایزوله نیست و اكسیژن به راحتی به داخل كابین راه پیدا می كند.

كسانی كه ترس سقوط آسانسور را دارند هم بهتر است بدانند:

زمان گیر كردن و توقف آسانسور، سیستم ترمز اضطراری آسانسور فعال شده كه یك سیستم مكامنیكی بوده و از كار نمی افتد. به علاوه آسانسور دارای سیم بكسل با ضریب ایمنی بالا است كه امكان پارگی آن ها در حد صفر است. ایمنی آسانسور تنها به نصب آسانسور محدود نمی شود، بلكه به زمان استفاده هم باید نكات ایمنی مربوط به آن را رعایت نمود.

به عنوان مثال، تابلوی فرمان آسانسور در محلی نصب شده كه دور از دسترس كودكان باشد. اما باز هم باید مراقب بود كه كودكان به تنهایی سوار آسانسور نشوند. شاید اگر خود كودك هم با دكمه ها بازی و منجر به مشکل آسانسور نشود، در صورت بروز خطا و مشكل پیش بینی نشده او قادر به انجام اقدام درست و استفاده از زنگ خطر آسانسور نخواهد بود.

همچنین آسانسور برای تعداد افراد و وزن مشخصی طراحی شده و این اطلاعات بر روی پلاك مشخصات در كابین آسانسور نوشته و در معرض دید قرار داده شده است. اگر آسانسور به سیستم اعلام ظرفیت مجاز و غیر مجاز باشد بسیار فوق العاده خواهد بود اما در غیر اینصورت، استفاده كنندگان باید زمان سوار شدن در آسانسور به این نكته توجه كنند .......

 

ایمنی آسانسور



:: بازدید از این مطلب : 231
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الفباوب

 

تعمیر و نگهداری آسانسور به شدت اهمیت دارد چون از هزینه های سنگینی كه در اثر نداشتن تعمیركار به وجود می آید جلوگیری می کند. تعمیر آسانسور دارای اهمیت فراوانی است و اهمیت تعمیر دوره ای برکسی پوشیده نیست. همه سیستم ها نیاز به تعمیر شدن دارند و اگر تعمیر کردن یا بازبینی به صورت دوره ای انجام نشود. باعث خسارات جبران ناپذیری خواهد شد. چون آسانسور به هم مرتبط است و در صورت نقص در یک قسمت، دیگر بخش ها هم به مرور زمان دچارآسیب جدی خواهد شد.

تعمیركار آسانسور

تعمیركار آسانسور همه قطعات آسانسور را بازرسی می کند، اشکالات جزئی را برطرف کرده، آسانسور شما را از نظر صنعتی نظافت می کند و در صورت وجود، مشکل هر کدام از قطعات را، قبل از بروز مشکل جدی، اعلام و پس موافقت مدیر ساختمان، تعمیر و یا تعویض می کند؛ این كار باعث جلوگیری از صدمه دیدن دیگر قطعات و در نهایت طولانی شدن عمر آسانسور شما می شود.

لیست شرکت های تعمیر و نگهداری آسانسور

شرکت های معتبر تعمیر و نگهداری آسانسور برای بهتر اجرا شدن بندهای قراردادهایشان دو مقوله مهم را به عنوان مسئولیت های خطیر خود برعهده گرفته و آن ها را با دقت فراوان به انجام می رسانند. - لیست شرکت های تعمیر و نگهداری آسانسور

بازدید دوره ای آسانسور اولین گام و البته اساسی ترین آن به حساب آمده و به این معنی است كه این شرکت ها موظف می باشند از همه قطعات نصب شده به صورت مستمر بازدید به عمل آورند و نظارت مستمر بر عملکرد کلی سیستم آسانسور پس از نصب را هم در فهرست خدمات خود بگنجانند و هچنین تا مرحله راه اندازی ............

 

 : لیست شرکت های تعمیر و نگهداری آسانسور



:: بازدید از این مطلب : 183
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 خرداد 1400 | نظرات ()