نوشته شده توسط : الفباوب

 پنل عایق صدا چیست؟ چطور یک پنل پنل عایق صدا می تواند به ما جهت کاهش سروصدای بیرونی و رهایی از سروصدای خارج از یک محیط کمک کند؟ چطور می توانیم جلو سروصدای یک بخش را بگیریم؟ اگر مشکل اصلی شما ورود و خروج صداست، با ما در این مقاله همراه باشید!

آپ دکو مجموعه بزرگ فروش پنل عایق صدا از شما دعوت می کند جهت خرید، مشاوره و اطلاع از موجودی محصولات از طریق راه های ارتباطی ذکر شده در وب سایت با ما تماس بگیرید تا به بهترین شکل ممکن شما را راهنمایی کنیم.

پنل عایق صدا چیست؟ هم اکنون عایق کاری صوتی، نه تنها در در بخش های صنعتی، بلکه در بخش های اداری و مسکونی هم کاربرد دارد به طوری که در کشورهای پیشرفته یکی از معیارهای ارزش گذاری ملک، علاوه بر عایق حرارتی عایق کاری صوتی می باشد. در کشور ما به دلیل کاهش هزینه ها از این امر مهم کمتر به کار می رود که باعث سلب آرامش از هموطنان عزیزمان شده.

در علم فیزیک، به ارتعاش مکانیکی یک فضای مادی صدا گفته می شود و وقتی بوجود می آید که ذرات فضای مادی، حول مرکز تعادل خود نوسان داشته باشند. پنل عایق صدا یا عایق صدا، پوششی است که جهت کاهش صدا و عبور آن از محیطی به محیط دیگر به کار می رود. این عایق ها که معمولا به صورت فومی می باشند، بر قسمت های مختلف دیوار، کف و سقف مکان های مختلف نصب شده و به عنوان یک تکنولوژی نوین سازگار با محیط زیست، نقش بسیار زیادی در کاهش آلودگی صوتی دارد.

پنل عایق صدا دو طرف صاف

از عایق دو طرف صاف در خودرو، سقف، در، دیوار مشترک، مکان های عمومی، قطار، مترو، هواپیما، کاناهای فاضلاب و انتقال هوا و … به کار می رود. از این عایق جهت ذخیره انرژی هم به کار می رود به همین منظور در سالن های عمومی جهت جلوگیری از ورود هوای گرم در تابستان و خروج هوای سرد در زمستان از پنل عایق صدا دو طرف صاف کمک می گیرند.

عایق شانه تخم مرغی

عایق شانه تخمه مرغیعایق شانه تخمه مرغی

از پنل عایق صدا شانه تخم مرغی در وسایل صنعتی، کمپرسورها، ژنراتورها، توربین ها و یا در سالن های عمومی مثل سینما، آمفی تئاتر، سالن جلسات، اتاق های ضبط و استودیوها به کار می رود. همینطور از این عایق در چاله و کابین آسانسور هم به کار می رود.

علت نام گذاری عایق شانه تخم مرغی به خاطر ظاهر آن که به شکل شانه تخم مرغ است انتخاب شده و در یک سمت خود به فوم آکوستیک که می تواند طیف وسیعی از صداها و فرکانس ها بالا را جذب کند مجهز شده. این فوم آکوستیک همینطور از انعکاس صدا هم جلوگیری می کند.

با توجه به حالت شش وجهی و داشتن سطح مقطع در قسمت فوم آکوستیک جذب بالایی از صدا را دارد به همین علت از این عایق به صورت روکار و در حالتی که سمت شانه تخم مرغی به منبع صوت باشد نصب می شوند. جهت جلوگیری از انتقال صدا از سقف یا کف ساختمان از این عایق هم می توان استفاده کرد.

پنل عایق صدا دیوار مشترک

انواع عایق صوتی دیوار مشترکعایق صوتی دیوار مشترک

با توجه به افزایش روز افزون استفاده از عایق های صدا نمونه های مختلفی از این عایق ها به بازار روانه شده. یکی از عایق هایی که جهت جلوگیری از عبور صدا در خانه های مسکونی و ادارات به کار می رود، پنل عایق صدا دیوار مشترک است. این عایق ها به طور ای ساخته شده اند که صداهایی مثل صدای کودک، مکالمه با تلفن، صدای تلویزیون و … به هیچ عنوان از این عایق ها عبور نمی کنند.

با توجه به فرهنگ آپارتمان نشینی و رونق آپارتمان نشینی در سراسر دنیا لازم است که جهت ایجاد آرامش در ساختمان از پنل عایق صدا در دیوارهای مشترک استفاده شود. جهت استفاده از این عایق بهتر است نوع چسبدار CTI با ضخامت 2 تا 5 سانتی متر انتخاب شود تا بهترین کارایی در جلوگیری از ورود را داشته باشد.

اهمیت پنل عایق صدا

آلودگی صوتی امری است که نمی توان از آن دوری کرد و در زندگی روزانه همواره با آن سر و کار داریم. بدون شک می توان گفت که آرامش روانی و سلامت همه انسان ها به سکوت و عدم وجود آلودگی صوتی بستگی دارد که متاسفانه در شهر های شلوغ نمی توان آن را یافت.

با وجود عایق صدا در ساختمان ها، این عایق در مقابل انواع صدا ها مثل سدی قرار می گیرد و سکوت را جهت افراد به ارمغان می آورد. به همین دلیل وجود پنل عایق صدا از اهمیت ویژه ای برخوردار است و هر محیط و ساختمانی جهت فراهم کردن آرامش ساکنین به آن نیاز دارد.

فوم آکوستیک

فوم آکوستیک هرمی آموزش ساخت اتاق عایق جهت ضبط پادکستفوم آکوستیک هرمی

فوم آکوستیک یا فوم استودیویی با هرمی مشخص جاذب فوق العاده ای جهت صدا است. فوم آکوستیک معمولا به صورت روکار روی دیوار نصب می‎ شود یا اینکه از سقف آویزان می شوند و یا در گوشه اتاق و فضای مورد نظر به عنوان تله باس مورد استفاده قرار می گیرند.

از فوم های آکوستیک در اتاق های کوچک و متوسط مثل استودیو های ضبط، سینماهای خانگی و … جهت بهبود صدا به کار می رود.
این فوم با رنگی ذغالی به فروش می رسد و دارای اشکال و اندازه های مختلف است.

عایق صدا

عایق های صدا نوارهایی می باشند از جنس پشم معدنی، پشم سنگ و فایبر گلاس که با طراحی خاص در قسمت شکاف دیوارها قرار می گیرند و اینطور جلوی انتقال صدای اضافی را می گیرند.

پنل ها یا صفحه های صوتی

از پنل ها و صفحه های صوتی جهت زیبایی محیط کمک می گیرند. این صفحات در رنگ ها و الگوهای گوناگون تولید می شوند تا نه تنها عایق صدا باشند بلکه به عنوان نمونه ای تزئینی هم به کار برده شوند.

پارچه های آکوستیک

پارچه آکوستیک نسبت به دیگر بچه ها ضخامت بیشتری دارد و وزن بیشتری هم دارد. پارچه های آکوستیک در پرده های تئاتر، پرده های ضخیم استودیویی و در فضاهای دیگر به عنوان عایق صدا به کار می رود.

پوشش آکوستیک

پوشش آکوستیک موادی مثل MVL می باشند که از لاستیک های متراکم تولید شده اند. از این پوشش ها در پنل عایق صدا خودرو، ماشین آلات و وسایل دیگر به کار می رود و به عنوان زیر لایه در این فضاها به کار می رود. از پوشش آکوستیک به عنوان مانعی جهت ورود صدا به محیط کمک می گیرند.

عایق کف پوش

از عایق های کف پوش به عنوان زیر لایه به کار می رود. این پنل عایق صدا در زیر کف پوش خانه که معمولا کاشی یا چوب است قرار می گیرد.

پنل عایق صدا کف

عایق صوتی کف آپارتمانهزینه عایق صوتی کف آپارتمان

پنل عایق صدا کف دارای انواع مختلف و متریال های گوناگون می باشد که به صورت لایه ای یا ریزشی مورد استفاده قرار می گیرد و باعث عدم انتقال صدا می شود.

از عایق کاری صوتی جهت کف آپارتمان ها، سطوح بیرونی یا سطوح داخلی ساختمان هایی که صدا را به میزان زیادی تولید می کنند یا انعکاس می دهند، به کار می رود.

پنل عایق صدا کف روکار

با کمک پنل عایق صدا در کف ساختمان می توان به محیطی آرامش بخش دست یافت. عایق های کف دو نوع دارند که دارای طراحی یا اجرای متفاوت می باشند، روکار یا توکار.

شیوه توکار جهت فضاها خاصی مناسب بوده که در حال ساخت هستند، چون جهت کف های ساخته شده، تخریب و شکافتن کفپوش زمان و هزینه های زیادی را در بر می گیرد.

عایق های کف روکار معمولا از مقاومت بالایی برخوردار می باشند و شامل پشم شیشه، پشم سنگ، پلی یورتان، پلی استایرن، تایل های فیبرهای معدنی و بتن لیکا می باشند.

عایق الاستومری

یکی دیگر از انواع عایق های صوتی، عایق الاستومری یا الاستومریک می باشد که در برابر آلودگی، رطوبت، بخار آب و سر و صدا از مقاومت خوبی برخوردار است.

عایق های الاستومری وزن بسیار سبکی دارند و به دلیل انعطاف پذیری بالا جهت عایق کاری انواع تاسیسات ساختمان، کانال های هوا، لوله های بزرگ، سیستم های گرمایشی و سرمایشی و صنعت خودرو مورد استفاده قرار می گیرند.

عایق اکوستیک فوم شانه تخم مرغی

فوم های شانه تخم مرغی نوعی فوم اسفنجی می باشند که اغلب جهت عایق کاری سقف، دیوارها و پشت درب استودیوها، کارخانجات صنعتی، سینماها، آمفی تئاترها و مکان های ضبط صدا استفاده می شوند. این فوم ها می توانند طیف وسیعی از صدا با فرکانس بالا را جذب کنند و از بازگشت آن جلوگیری نمایند.

نمای ظاهری این فوم ها به نحوی است که عملکرد آن ها را در برابر جذب صوت بالا می برد. نصب آسان، وزن سبک، قیمت مناسب، زیبایی ایده آل، کارایی بالا و جذب صوت از جمله ویژگی های بارز این محصول می باشد که آن را به گزینه ای مناسب و مقرون بصرفه جهت مصرف کنندگان تبدیل کرده.

ساختار شش وجهی این عایق کارایی آن را بالا برده و منجر به کاهش صوت می شود. همینطور ساختار سلولی آن به صورت بسته است، از این رو علاوه بر عایق اکوستیک، نقش عایق حرارتی و برودتی را هم ایفا می کند. این فوم مجهز به چسب است و جهت اتصال به مکان مورد نظر نیازی به چسب ندارد، چون به راحتی جهت انواع سطوح گچی، شیشه ای، چوبی و فلزی قابل استفاده می باشد. جهت خرید پنل شانه تخم مرغی آکوستیک با ما تماس بگیرید.

دیوارپوش ضد صدا

هم اکنون بسیاری از افراد از دیوارپوش به منظور عایق کردن دیوار اتاق و سالن خانه خود کمک می گیرند. این دیوارپوش ها نصب راحت و ساده ای دارند و علاوه بر آن، سبک مدرن و لاکچری شدن دیوارهای ساختمان هم می شوند.

استفاده از دیوارپوش های صداگیر سبب می شود تا ورود و خروج صدا از ساختمان کاهش یابد و آرامش ساکنین حفظ شود.

یکی از انواع دیوارپوش هایی که به عنوان عایق ضد صوت مورد استفاده قرار می گیرد، دیوارپوش پلیمری GFRG است که در واقع گچ مسلح به الیاف شیشه یا گچ تقویت شده فایبرگلاس می باشد.

پنل عایق صدا معماری

از این عایق در ساختار ساختمان به کار می رود. نمونه ای از استفاده این عایق در ساختمان پنجره ها و دیوارهای پنل عایق صدا، درها و محصولات جدا شدنی منازل، ادارات و همینطور کارخانه ها است.

کاشی های صوتی استودیو

از کاشی های صوتی در جهت برطرف کردن مشکلات نویز و از بین بردن صداهای مزاحم به کار می رود. در رنگ های متنوعی موجود است از جمله ذغالی، آبی، قرمز و بنفش. در صورت نصب به عنوان کاشی های سقفی اکوی اتاق را به شدت کاهش می دهد.

انواع پنل عایق صدا

  1. پشم سنگ

پشم سنگ سپاهان اصلپشم سنگ سپاهان اصل

در تولید عایق پشم سنگ هیچطور مواد شیمیایی استفاده نمی شود و از جمله نقاط قوت این عایق صدا می توان به ضد حرارت، ضد حریق، سبک، نارسانا، بالا بودن دوام و طول عمر، ضد آلرژی و بدون ضرر جهت انسان و… اشاره کرد.

  1. پلی یورتان

این عایق فومی شکل صوتی و حرارتی یک نوع ماده شیمیایی است که از ترکیب 2 ماده ایزوسانات و پلی ال تشکیل شده و به صورت اسپری به کار می رود.

  1. پشم شیشه

این عایق که با حبس شدن هوا درون آن و خاصیت ارتجاعی مانع عبور صدا می شود، از ذوب کردن شیشه و تبدیل آن به الیاف ریزدانه بدست می آید و از جمله قدیمی ترین عایق ها است.

  1. پشم سرباره

این عایق معدنی از محصولات جانبی و بازیافت کارخانه فولاد و ذوب آهن بدست می آید.

  1. الاستومری

این عایق دارای مقاومت خوبی در برابر نفوذ سروصدا، رطوبت و آلودگی است و به دلیل انعطاف زیاد و وزن کم، در لوله های بزرگ و کانال های هوا و… کاربرد دارد.

  1. یونولیت

این عایق که درمرحله سفت کاری نصب می شود، کم هزینه و سبک است و مقاومت ساختمان را در برابر زلزله افزایش می دهد.

  1. فوم ریباند

خرید فوم ریباندقیمت فوم ریباند

این عایق از چسباندن تکه های فوم پلی یورتان ساخته می شود و کیفیت آن به مواد اولیه، چسب، میزان تراکم و اندازه فوم ها بستگی دارد.

  1. ایزوهم

این عایق اولین بار در ایران و به عنوان یک عایق چند منظوره اختراع شد که مزایای بسیار زیادی هم دارد.

  1. فوم سایلنت

این عایق به تنهایی عایق مناسبی جهت صوت نیست و در کنار عایق پشم سنگ به کار می رود.

انواع فوم های صداگیر:

-عایق صدا با ساختار شانه تخم مرغی شش وجهی که بر روی دیوار، سقف، اتاقک و باکس ها نصب می شود. قدرت جذب این عایق از همه موارد بیشتر است. دلیل این موضوع را می توان به سلول های بسته و ساختار شش وجهی آن نسبت داد. این ساختارها جهت جذب انواع صدا ها با فرکانس بالا به خوبی عمل کرده و یک سد محکم در برابر آنها ایجاد می کند.

فوم های تخم مرغی به طور گسترده در عایق سازی درب استودیوها، سینماها، سالن ها و… مورد استفاده قرار می گیرند. وزن عایق های تخم مرغی بسیار پایین است و این موضوع یک مزیت در نصب آن محسوب می شود. به همین دلیل حمل و نقل و نصب آن به سهولت و سادگی انجام می شود. یکی دیگر از نقاط قوت این فوم ها، لایه چسبی زیرین آن است. به لطف لایه چسبی موجود، نصب آن به هر سطحی اعم از گچ، سیمان و… بسیار سریع و آسان صورت می گیرد. این عایق دارای ظاهری زیبا و قیمت مناسب می باشد.

پنل عایق صدا به صورت لوله ای که جهت لوله های آب و فاضلاب و… کاربرد دارد. این عایق صدای عبور سیالات و مواد از لوله ها را می گیرد آرامش بیشتری جهت افراد فراهم می کند. همینطور جهت همه لوله ها قابل استفاده.

عایق صوت با ساختار دو رو صاف در دیوارهای مشترک، کف، سقف و… به کار می رود. عایق های صوتی STI با آخرین فناوری روز دنیا جهت عایق کاری صوتی دیوارهای مشترک، کف و سقف آپارتمان ها و منازل مسکونی استفاده می شود. عایق های صوتی STI در کاهش صداهای انتقالی در محیط های صنعتی و ساختمانی جهت دیوار های مشترک، سقف، کف و… نقش بسزایی را ایفا می کنند.

پنل های صوتی پلی یورتان جهت استفاده یرای تیغه دیوارها و سطوح مشترک. فوم سرد پلی یورتان علاوه بر خواص مطلوب عایق های صوتی و حرارتی، به راحتی به شکل قالب در می آید، در دمای محیط واکنش می دهد، زمان قالب گیری کمی نیاز دارد جهت همین امر در صنایع گاز و پتروشیمی، صنایع خودروسازی، صنایع برودتی، صنایع کفش، صنایع مبل و صندلی و… کاربرد فراوان پیدا کرده.

عایق صداگیر pu جهت سقف و کف و دیوارها

فوم صوتی سفید رنگ از جنس پلی اتیلن که در دیوار و سقف و کف سازه ها به کار می رود. از جمله ساده ترین و ارزانترین فرآورده ها و تولیدات نفتی و پلیمری می توان به فوم پلی اتیلن اشاره کرد که آن را با علامت pe نشان می دهند. فوم های پلی اتیلن سبک و نرم بوده و قابلیت حمل و نصب آسان دارند فوم ها به صورت های پازلی و رولی، لوله ای و ورقه ای تولید و عرضه می شوند که در نوع پازلی به صورت تکه تکه بوده ولی در نوع رولی به طور یکنواخت و یک پارچه استفاده می شوند.

به دلیل دوام زیاد و کیفیت خوب و مناسب نسبت به بقیه عایق ها رایج تر و کاربردی تر شده.امیدواریم موارد فوق توانسته باشد بر دانسته های ما بیفزاید و با گسترش علم در این زمینه خانه های خود را به مکان هایی آرام جهت زندگی بهتر تبدیل کنیم.

نکات پر اهمیت در نصب پنل عایق صدا

پس از آشنایی نسبی با انواع فوم عایق صدا در ساختمان های مختلف در این قسمت به بررسی اهمیت نصب پنل عایق صدا در بخش های مختلف ساختمان می پردازیم.

  • منافذ ورود و خروج هوا و هر روزنه ای که امکان انتقال هوا و صدا را داشته ببنید.جهت انجام این کار بخش هایی مثل اطراف جعبه تقسیم برق، کانال ها و داکت ها، منافذ ایجاد شده در سقف و کنار پنجره و درب را با بتونه یا فوم پلی اورتان بپوشانید.
  • از ایجاد کانال های عبور و جریان صدا در دیوارها ی مشترک جلوگیری کرده و در صورت وجود درصدد پوشاندن روزنه های بین آنها بر آیید.
  • از مصالح سخت در هنگام نصب پنل عایق صدا خودداری کنید چرا که در انعکاس و انتقال صدا بسیار تاثیر دارند.
  • از یک لایه انعطاف پذیر فوم منبسط شونده جهت جدا کردن لوله ها از روزنه های دیوار و عایق کاری آنها استفاده کنید.
  • استفاده از پنل عایق صدا در دیوارهای ساختمان های جدید جهت جلوگیری از انتقال صدا بین اتاق های مجاور را جدی بگیرید.
  • اتاق های مخصوص استراحت و کار را تا جایی که می توانید با پنل عایق صدا دیوار و پنل عایق صدا سقف تجهیز کنید.
  • به جای کف پوش های مثل سرامیک و پارکت از موکت ها و کف پوش های عایق صدا و حرارت استفاده کنید.


:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الفباوب

چرا تلفن آی پی بخریم - تلفن ویپ چگونه به ما کمک می کند؟  تلفن آی پی به نام هایی دیگری نظیر تلفن آی پی، گوشی تلفن VoIP یا گوشی تلفن تحت شبکه و گوشی تلفن اینترنتی، شناخته می شود که با کمک اینترنت، با استفاده از کابل LAN و یا ارتباط وایرلس صدای شما را به شخص مقابل منتقل خواهد کرد به فرایند انتقال صدا از بستر شبکه اینترنت به اصطلاح ویپ (VoIP) گفته می شود.

قابلیت انتقال صدا بر برستر اینترنت یا همان VoIP در کنار دیگر امکانات ویژه ای که تکنولوژی سیپ یا SIP در اختیار تجهیزات نوین ویپ قرار داده، مانند انتقال تصاویر و ویدیو یا اطلاعات چند رسانه ای در مکالمات باعث شده که بسیاری از استفاده کنندگان خطوط شهری و تلفن های سنتی به استفاده از تلفن ویپ یا همان تلفن آی پی رو بیاورند.

از جمله دیگر امکانات ویژه ای که شبکه ویپ در اختیار استفاده کنندگان قرار می دهد، می توان به تلفن گویا، فکس، گزارش تماس و هزاران قابلیت دیگر اشاره کرد. قابلیت ها برای هر گوشی تلفن آی پی متفاوت بوده و شما با توجه به نیاز کسب و کار خودتان می توانید آن ها را انتخاب کنید.

استفاده متداول از گوشی تلفن آی پی VoIP IP Phone
همانطور که گفتیم تنوع تلفن های ویپ بسیار زیاد است و به یک مدل با مشخصات ثابت بسنده نمی کند. هر یک از تلفن های ویپ با توجه به ویژگی های متنوع و نیاز کاربران بر روی میز افراد قرار می گیرد.

گوشی های ویپ رده منشی با امکانات ویژه ای که برای منشی های شرکت ها در نظر گرفته اند به منشی ها این اجازه را می دهند تا تعداد زیادی از تماس ها را به صورت هم زمان مدیریت کنند. گزینه های متنوع دیگری در اختیار منشی ها نظیر، نگه داشتن تماس، انتقال تماس و قرار دادن تماس در صف و… نیز وجود دارد.

تلفن های ویپ مدیریتی نیز برای مدیران و صاحبان مشاغل طراحی شده اند که قابلیت هایی نظیر، انتقال تماس، در انتظار نگه داشتن تماس گیرنده، قرار دادن تلفن روی حالت مزاحم نشوید و … امکانات ویژه مدیریتی دیگر ارائه می دهند که می توانند ابزار مناسبی برای مدیر یک سازمان برای برقراری ارتباط متناسب باشند.

با توجه به مواردی که گفتیم باید بدانید که با وجود تنوع بسیار زیاد تلفن های ویپ شما باید گزینه مورد نظر خود را تهیه کنید. برای بررسی انواع مدل های تلفن ویپ، وارد سایت نت یک شوید و با توجه به توضیحات هر یک از محصولات گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

توصیه های خرید تلفن ویپ تلفن آی پی
ویژگی ها، قیمت تلفن ویپ، برندها و… از جمله مواردی هستند که در حین خرید و یا پیش از خرید تلفن ویپ باید مورد بررسی قرار بگیرند. به همین دلیل ما به شما اطلاعاتی ارائه خواهیم کرد تا در حین خرید تلفن ویپ با مشکل مواجه نشوید.

آی پی فون مورد نظر خود را با جستجو در میان محصولات سایت نت یک انتخاب کنید. از آن جایی که تلفن های ویپ از سیستم های استاندارد پشتیبانی می کنند بنابراین برای استفاده از آن ها با مشکل مواجه نخواهید شد.

در صورتی که شما تلفن ویپ خود را از مراکز فروش معتبر مانند نت یک تهیه کنید احتمال هرگونه خطا و آسیب به صفر می رسد. برای انتخاب IP Phone همچنین می توانید با کارشناسان سایت نت یک تماس بگیرید و با انتخاب خرید آنلاین محصولات سایت ما را هرچه سریعتر و بدون بروز خطا دریافت کنید.

راه اندازی تلفن ویپ برای سازمان ها و کسب و کارهایی که به دنبال پیشرفت و طرقی هستند پیشنهاد می شود؛ بنابراین با استفاده از تلفن ویپ از حالت سنتی و استفاده از تلفن های قدیمی خارج خواهید شد. در گذشته تلفن ها از خطوط مخابراتی برای برقراری تماس استفاده می کردند اما امروزه تلفن های ویپ جایگزین آن ها شده است. در واقع امروزه تنها با اتصال با اینترنت تماس برقرار خواهید کرد و علاوه بر تماس صوتی قابلیت تماس تصویری را نیز دارید.

تلفن ویپ یا تلفن‌های اینترنتی انقلاب عظیمی را در صنعت ارتباطات صوتی ایجاد کرده اند. توجه داشته باشید که برای برقراری تماس در بستر اینترنت، در اولین مرحله، به راه‌اندازی یک مرکز تلفن VoIP   ویپ نیاز دارید. این مراکز با ارائه زیر ساخت‌های لازم، شرایط را برای استفاده از خطوط اینترنتی یا خط تلفن آنالوگ بدون نیاز به کابل کشی‌های سنگین، فراهم خواهد کرد.



:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الفباوب

عایق صدا برای اتاق سرور چیست؟ چرا باید به عایق صدا برای اتاق سرور بپردازیم؟ قیمت عایق صوتی برای اتاق سرور چقدر است؟ اگر قصد عایق کردن اتاق سرور را دارید با ما در این مطلب همراه شوید.

اتاق سرورها به عنوان محلی برای نگهداری تجهیزات رایانه ای استفاده می شوند و حفظ امنیت و کارایی این تجهیزات بسیار مهم است. یکی از عوامل مهم درط تجهیزات سرور می تواند منجر به ایجاد مشکلاتی مانند اختلال در کار پرسنل، افزایش استرس و کاهش تمرکز شود. بنابراین، استفاده از عایق صدا در اتاق سرور می تواند بهبود قابل توجهی در کارایی سرورها داشته باشد. عایق صدا برای اتاق سرور

عایق صدا یک سیستم طراحی شده است که صداهای تولید شده توسط تجهیزات سرور را کاهش می دهد. این سیستم معمولاً از جنس مواد صوتی خاصی ساخته شده است که قادر به جذب و کاهش صداهای اضافی هستند. عایق صدا می تواند به عنوان یک لایه اضافی در دیوارها، سقف و کف اتاق سرور نصب شود و در ایجاد یک محیط کاری آرام و بی صدا کمک کند.

عایق صدا برای اتاق سرور

عایق صدا برای اتاق سرور

عایق صدا برای اتاق سرور

عایق صدا برای اتاق سرور

استفاده از عایق صدا در اتاق سرور دارای مزایای ویژه ای است. اولین مزیت این است که کاهش صداهای تولید شده توسط تجهیزات سرور منجر به افزایش راحتی کاربران می شود. کاهش صداها از طریق عایق صدا می تواند به پرسنل کمک کند تا بهترین کارایی خود را در انجام وظایف خود داشته باشند و تمرکز بیشتری داشته باشند. همچنین، این می تواند به بهبود کیفیت کار و افزایش بهره وری در اتاق سرور کمک کند.

عایق صدا همچنین به عنوان یک عامل حفاظتی عمل می کند. صداهای بلند تولید شده توسط تجهیزات سرور می تواند بهداشت و ایمنی کارکنان را تهدید کند. استفاده از عایق صدا می تواند به حفظ سلامت کارکنان کمک کند و خطرات احتمالی ناشی از صداهای بلند را کاهش دهد. عایق صدا برای اتاق سرور

علاوه بر این، عایق صدا می تواند به حفظ تجهیزات سرور نیز کمک کند. صداهای بلند می تواند منجر به افزایش لرزش و ارتعاش در دستگاه های رایانه ای شود که ممکن است باعث خرابی و کاهش عمر مفید آنها شود. استفاده از عایق صدا می تواند این ارتعاشات را کاهش داده و به حفظ تجهیزات سرور کمک کند.

در نتیجه، استفاده از عایق صدا در اتاق سرور می تواند بهبود قابل توجهی در کارایی و عملکرد سرورها داشته باشد. کاهش صداها، افزایش راحتی و تمرکز پرسنل، حفاظت از سلامت کارکنان و حفظ تجهیزات سرور از جمله مزایای استفاده از عایق صدا هستند. بنابراین، به منظور بهبود محیط کاری و کاهش مشکلات مرتبط با صداهای تولید شده توسط تجهیزات سرور، نصب عایق صدا در اتاق سرور بسیار توصیه می شود.

عایق صدا برای اتاق سرور

عایق صدا برای اتاق سرور

عایق صدا برای اتاق سرورها یک راه حلی عالی و بهینه است!

اتاق سرورها به عنوان محلی برای نگهداری تجهیزات رایانه ای استفاده می شوند و حفظ امنیت و کارایی این تجهیزات بسیار مهم است. یکی از عوامل مهم درط تجهیزات سرور می تواند منجر به ایجاد مشکلاتی مانند اختلال در کار پرسنل، افزایش استرس و کاهش تمرکز شود. بنابراین، استفاده از عایق صدا در اتاق سرور می تواند بهبود قابل توجهی در کارایی سرورها داشته باشد. عایق صدا برای اتاق سرور

عایق صدا یک سیستم طراحی شده است که صداهای تولید شده توسط تجهیزات سرور را کاهش می دهد. این سیستم معمولاً از جنس مواد صوتی خاصی ساخته شده است که قادر به جذب و کاهش صداهای اضافی هستند. عایق صدا می تواند به عنوان یک لایه اضافی در دیوارها، سقف و کف اتاق سرور نصب شود و در ایجاد یک محیط کاری آرام و بی صدا کمک کند.

استفاده از عایق صدا در اتاق سرور دارای مزایا ویژه ای است. اولین مزیت این است که کاهش صداهای تولید شده توسط تجهیزات سرور منجر به افزایش راحتی کاربران می شود. کاهش صداها از طریق عایق صدا می تواند به پرسنل کمک کند تا بهترین کارایی خود را در انجام وظایف خود داشته باشند و تمرکز بیشتری داشته باشند. همچنین، این می تواند به بهبود کیفیت کار و افزایش بهره وری در اتاق سرور کمک کند. عایق صدا برای اتاق سرور

عایق صدا همچنین به عنوان یک عامل حفاظتی عمل می کند. صداهای بلند تولید شده توسط تجهیزات سرور می تواند بهداشت و ایمنی کارکنان را تهدید کند. استفاده از عایق صدا می تواند به حفظ سلامت کارکنان کمک کند و خطرات احتمالی ناشی از صداهای بلند را کاهش دهد.

علاوه بر این، عایق صدا می تواند به حفظ تجهیزات سرور نیز کمک کند. صداهای بلند می تواند منجر به افزایش لرزش و ارتعاش در دستگاه های رایانه ای شود که ممکن است باعث خرابی و کاهش عمر مفید آنها شود. استفاده از عایق صدا می تواند این ارتعاشات را کاهش داده و به حفظ تجهیزات سرور کمک کند. عایق صدا برای اتاق سرور

در نتیجه، استفاده از عایق صدا در اتاق سرور می تواند بهبود قابل توجهی در کارایی و عملکرد سرورها داشته باشد. کاهش صداها، افزایش راحتی و تمرکز پرسنل، حفاظت از سلامت کارکنان و حفظ تجهیزات سرور از جمله مزایای استفاده از عایق صدا هستند. بنابراین، به منظور بهبود محیط کاری و کاهش مشکلات مرتبط با صداهای تولید شده توسط تجهیزات سرور، نصب عایق صدا در اتاق سرور بسیار توصیه می شود.



:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الفباوب

 مشکلات سوئیچ شبکه چیست؟ علت خراب شدن سوئیچ شبکه چه می باشد؟  نیاز به سوئیچ شبکه جهت برقراری ارتباط میان دستگاه ها و سیستم همه مجموعه ها، جدا از بحث نوع مرکز و سیستمی که تصمیم به نصب و راه اندازی آن دارند، برای کاربران ضروری است.

هم اکنون باتوجه به اینکه همه سیستم ها و مجموعه ها نیاز به تحت شبکه شدن و یکپارچگی دارند، نیاز به سویچ شبکه یک موضوع واجب و لازم است، چون بدون استفاده از سوییچ شبکه، ارتباط میان سیستم ها برقرار نشده و هدایت کننده ای در مجموعه وجود نخواهد داشت که اطلاعات را به آسانی در میان دستگاه ها رد و بدل کند.

خرید سوییچ شبکه با اتصال دستگاه های درون شبکه، بسته های داده را از یک سیستم به دیگر سیستم ها ارسال کرده و ارتباطی یکپارچه برقرار می کند. سوئیچ شبکه به لحاظ سخت افزاری، یک سخت افزار بسیار کوچک بوده که ارتباطات ایجاد شده ما میان چند دستگاه و وسیله ارتباطی در یک شبکه­ LAN را متمرکز می کند. سوئیچ شبکه ایرانی که ارتباطات را میان چند دستگاه متصل در یک شبکه محلی را برقرار می کند، در سالهای گذشته شبکه های خانگی متداول بودند که این روترهای خانگی مدرن سوئیچ های اترنت را به عنوان یکی از کارکردهای اصلی آن ها به طور مستقیم در واحد ادغام می کنند.

سوییچ شبکه با عملکرد بالا هنوز هم به طور گسترده در شبکه های شرکت ها و مراکز دادهفاده می شوند و گاهی اوقات به عنوان هاب های switching، هاب های bridge یا Mac Bridge هم پیشنهاد می شود. سوئیچ شبکه یک سخت افزار بسیار کوچک بوده که ارتباطات ایجاد شده ما میان چند دستگاه و وسیله ارتباطی در یک شبکه­ LAN را متمرکز می کند.

روش کارکرد سویچ شبکه که در مجموعه به عنوان وسیله ای برای برقراری ارتباطات میان همه دستگاه ها استفاده می شود، استفاده از آدرس IP دستگاه ها است. به این صورت که مدیریت مجموعه با کمک سیستم خود، آدرس آی پی همه سیستم های مجموعه را که همگی در یک شبکه می باشند، به دست آورده و با برنامه ریزی های معین، همه دستگاه ها را به یک سوئیچ متصل می کنند و از این رو که هر دستگاه، یک آدرس آی پی مشخصی دارد، برای دو دستگاه متفاوت، امکان برقراری ارتباط با یک آدرس آی پی هم نیست.



:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الفباوب

طراحی سایت با wordpress چیست؟ چرا باید برای طراحی سایت با وردپرس هزینه کنیم؟ قیمت طراحی سایت وردپرسی چقدر است؟ اگر نیاز به سایت وردپرسی دارید با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

الفباوب، شرکت بزرگ طراحی سایت با wordpress و ساخت اپلیکیشن از شما دعوت می کند برای ثبت سفارش طراحی سایت وردپرسی با  02191008515 تماس بگیرید تا به بهترین شکل ممکن شما را راهنمایی کنیم.

طراحی سایت با wordpress

وردپرس چیست و چه کاربردی دارد؟

وردپرس عبارت است از یک سیستم مدیریت محتوای سایت ساز که با استفاده از آن قادر خواهید بود تا به ایجاد انواع گوناگونی از سایت و وبلاگ بپردازید. به علت انعطاف بالایی که سیستم مدیریت محتوای وردپرس دارد با استفاده از آن قادر خواهید بود تا اقدام به ایجاد هر نوع سایت با وردپرس کنید.

وردپرس عبارت است از یک سایت ساز متن باز و رایگان تحت وب که در دسته CMS ها قرار دارد.  وردپرس به شکل رایگان و متن باز است که می توان آن را جزء دسته نرم افزارهای دنیای آزاد قرار داد. اگر دستی در برنامه نویسی و کدنویسی داشته باشید قادر خواهید بود تا هر نوع شخصی سازی بر روی وردپرس انجام داده و سایت دلخواه خود را با استفاده از آن طراحی و پیاده سازی کنید.

طراحی سایت با wordpress

طراحی سایت با wordpress

طراحی سایت با wordpress

با وردپرس چه سایت هایی می توانیم طراحی کنیم؟

با کمک وردپرس می توان انواع سایت های مختلف را ایجاد کرد که در زیر به بعضی از آن اشاره می کنیم:

  • انجمن و فروم های تخصصی وردپرسی
  • بلاگ وردپرسی
  • سایت آموزشی وردپرسی
  • سایت پادکست وردپرسی
  • سایت خبری وردپرسی
  • سایت شخصی وردپرسی
  • سایت شرکتی و بیزنسی وردپرسی
  • سایت کاریابی وردپرسی
  • سایت معرفی کسب وکار شما  طراحی سایت با wordpress
  • سایت موسیقی آنلاین وردپرسی
  • سایت ویدیو آنلاین وردپرسی
  • سفارش پروژه و نمایش نمونه کارها وردپرسی
  • فروشگاه اینترنتی وردپرسی
  • نمایش رزومه وردپرسی

طراحی سایت با wordpress

مهارت های لازم برای طراحی سایت با wordpress

  • انتخاب مهم ترین افزونه های کاربردی وردپرس برای سایت
  • انتخاب نام مناسب برای سایت، خرید دامنه و میزبانی وب
  • انتخاب یک قالب وردپرسی مناسب بر اساس نوع فعالیت سایت طراحی سایت با wordpress
  • ایجاد وبلاگ در سایت، تولید محتوا و سئو
  • آشنایی با فضای وب
  • ساخت صفحات اصلی سایت
  • نصب وردپرس و آشنایی با رابط کاربری آن

طراحی سایت با wordpress

زبان وردپرس چیست؟

وردپرس به زبان PHP نوشته شده و برای ذخیره اطلاعات از دیتابیس MySQL در WordPress استفاده می کند.  بسیاری از کاربران در شروع کار با وردپرس سوال می کنند که زبان وردپرس چیست؟ باید بگوییم که برای طراحی سایت با wordpress نیاز به دانش برنامه نویسی نخواهید داشت.

وردپرس رویای طراحی سایت در 5 دقیقه را آن هم بدون نیاز به کدنویسی محقق کرده می باشد.  این که گفته می شود زبان وردپرس PHP است و متن باز است برای توسعه دهنگان است. یعنی اگر دانشی در زبان PHP داشته باشید به کمک مستندات وردپرس می توانید تغییراتی در آن ایجاد کنید. با توسعه افزونه وردپرس می توان امکانات وردپرس را هم افزایش داد. افزونه های متعددی برای وردپرس هم توسط توسعه دهندگان مختلف ارائه گردیده است.



:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الفباوب

 درباره StackPower سوئیچ سیسکو چه می دانید؟ امروزه بیشتر مشاغل به شبکه ای که سطح بالایی از دسترس پذیری را ارائه کنند، نیاز بسیار زیادی دارند. یکی از مولفه های مهمی که نقش کلیدی در برقراری ارتباط شبکه ها دارد، سوییچ های شبکه هستند. با توجه به این مسئله سرپرستان شبکه باید با دقت بیشتری مبحث افزونگی برق سوئیچ ها را زمان طراحی شبکه ها مدنظر قرار دهند.

StackPower سوئیچ سیسکو چیست و چه مزایایی دارد؟

StackPower سوئیچ سیسکو فناوری نوآورانه ای به حساب می آید که برند سیسکو ارائه داده و قادر به تجمیع و مدیریت توان سوییچ ها در قالب یک منبع تغذیه اشتراکی است. رویکرد مورد نظر به سرپرستان شبکه کمک خواهد کرد تا کنترل دقیق تری بر مصرف برق داشته باشند و صرفه جویی قابل ملاحظه تری در هزینه کل مالکیت (TCO) سوئیچ های کاتالیست سیسکو به عمل آورند.

به طور کلی، دو راه حل متداول برای افزونگی برق برای سوئیچ ها وجود دارد که افزونگی کامل و افزونگی جزئی نامیده می شود. در حالت افزونگی کامل، هر یک از سوئیچ ها به دو منبع تغذیه متصل می شوند، به طوری که اگر یکی از آن ها از کار بیفتد، دیگری وارد مدار خواهد شد؛ این طرح، افزونگی ۱:۱ نام دارد. در افزونگی جزئی نیز، یک منبع تغذیه اضافی برای چندین سوئیچ وجود دارد که به این طرح، افزونگی ۱:N گفته می شود که هر یک از معایب خاص خود را دارند.

اگر می خواهید درباره StackPower سوئیچ سیسکو اطلاعات بیشتری کسب کنید در ادامه همراه ما باشید.

راه حل های مبتنی بر افزونگی (۱:۱) در اکثریت مواقع مورد استفاده قرار نمی گیرند، زیرا هر یک از سوئیچ ها، منبع تغذیه پشتیبان دارد که در حالت عادی غیرفعال است. راه حل های افزونگی (۱:N) زمان بیشتری نیاز دارند و تا زمانی که آنلاین شوند تاخیر زمانی به وجود می آورند.

[caption id="attachment_14802" align="aligncenter" width="1115"]StackPower سوئیچ سیسکو StackPower سوئیچ سیسکو[/caption]

مزایای StackPower سوئیچ سیسکو

StackPower سوئیچ سیسکو جایگزین قابل توجهی برای افزونگی برق برای سوئیچ های سیسکو ارائه خواهد داد و با تجمیع توان تمامی سوییچ ها این قابلیت را ارائه می کند تا برق اضافی در صورت نیاز در اختیار سوییچ هایی که نیازمند انرژی بیشتر هستند قرار بگیرد.

ادغام منابع تغذیه، یکی از کارآمدترین روش ها برای توزیع برق به شکل مساوی و درست در میان سوییچ ها به حساب می آید، زیرا هر سوییچ می تواند از مخزن برق استفاده کند و در صورتی که خراب شود منبع تغذیه، امکان تامین برق سوییچ هایی که منبع تغذیه آن ها خراب شده باشند وجود دارد.

سرپرستانی که تجربه کار با فن آوری StackPower سوئیچ سیسکو را دارند، به صورت کامل و دقیق از این نکته مطلع هستند که این فناوری چه قابلیت های ارزشمندی در اختیار آن ها قرار خواهد داد و از همان ابتدای به کارگیری، روند مصرفی انرژی سوییچ ها را به بهترین شکل مدیریت می کند.

کاری که فناوری مذکور انجام می دهد این است که یک مخزن (pool) برق برای سوییچ های پشته شده به وجود می آورد، به طوری که قادر به استفاده از یک منبع برق ذخیره شده خواهید بود.

به عنوان مثال، پشته ای از سوئیچ ها را تصور کنید که هر یک از سوئیچ ها وظیفه تامین انرژی موردنیاز دستگاه های PoE را دارند که هر کدام به شکلی تصادفی در سگمنت های مختلف شبکه مستقر شده باشند. این مکانیزم در بلندمدت هزینه انرژی شرکت ها را افزایش خواهد داد، زیرا سوییچ مجبور خواهد بود تا به طور تمام وقت انرژی مورد نیاز دستگاه های غیرضروری را تامین کند.

درست است که بعضی از سوییچ ها در این زمینه عملکرد هوشمندانه ای دارند و پس از گذشت مدت زمانی که پورتی مورد استفاده قرار نگیرد، جریان برق آن ها را قطع خواهند کرد، اما همگی از این شیوه تبعیت نمی کنند و بازهم مشکلاتی در این زمینه به وجود می آید.

  • موقعیت فیزیکی پاور ذخیره را بر یک stack از سوئیچ ها خلاصه می کند و امکان استفاده بهتر از ظرفیت توان موجود را فراهم می آورد .
  • بهره وری منابع انرژی را به حداکثر رسانده و به طور قابل توجهی هدر رفت منبع تغذیه را با گذشت زمان کاهش می دهند.
  • پاور مورد نیاز PoE+ را برای هر پورت موجود در stack تأمین یا تکمیل می کند.
  • دارای زیرساخت مقیاس پذیر PoE+ می باشد.
  • مشابه فن آوری Cisco StackWise به اندازه ای که نیاز است شما را ملزم به پرداخت هزینه می کند، نه بیشتر.
  • از طریق (eXpandable Power System (XPS، قابلیت اطمینان، در دسترس بودن و راندمان مناسبی تا 9 سوئیچ را ارائه می دهد.
  • زمانی که ظرفیت اضافی در سیستم موجود باشد، دستگاه های پاور را خاموش می کند.
  • به دلیل بهبود کارآیی، فاصله بین خرابی ها را بیشتر می کند.
  • زمانی که پاور موجود به مقداری پایین تر از سطح توان اختصاصی می رسد، قابلیت StackPower سیسکو از مکانیزم intelligent load shed استفاده می کند تا تصمیم بگیرد که کدام دستگاه ها را خاموش کند.
  • زمانی که تمام قدرت موجود در مجموعه پاور از قبل اختصاص یافته شده باشد، یک سوئیچ نمی تواند توسط Cisco IOS Software بوت شود. اما این سوئیچ تا زمانی که پاور بیشتری برای بوت سازی دریافت کند، همچنان در StackPower به مشارکت خود ادامه می دهد.


:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 تير 1402 | نظرات ()