نوشته شده توسط : الفباوب

 

نیاز به سرویسکار آسانسور چه زمانی رخ می دهد؟ آسانسور هم مثل بسیاری از وسایل دیگر نیاز به تعمیر و سرویس دارد. اما در سرویس و نگهداری آسانسور چه مواردی را باید لحاظ كرد؟ چه زمانی نیاز به سرویسكار آسانسور پیدا خواهیم كرد؟ آیا تمام افرادی كه ادعا می كنند سرویسكار آسانسور می باشند باید به آن ها اعتماد كرد؟ در این مقاله به این سوالات پاسخ خواهیم داد و شما را راهنمایی می کنیم.

به چه فردی سرویسكار آسانسور گفته می شود؟

سرویسكار آسانسور به فردی می گویند كه نصب، سرویس و تعمیر آسانسور را با رعایت تمام اصول برعهده می گیرد و در حرفه خود دارای تخصص می باشد. همانطور كه گفتیم آسانسورها مثل همه ابزارهای برقی به تعمیر نیاز پیدا می كنند و باید تعمیر و سرویس آن توسط یك متخصص و سرویسكار آسانسور انجام می شود. بسیاری از افراد متخصص نبوده و نصب آسانسور را به صورت تجربی برعهده می گیرند. رعایت نكردن بعضی از اصول و قواعد نصب آسانسور موجب ایجاد مشكلات در گذر زمان می گردد و از آنجا كه بروز حوادث بر اثر مشکل آسانسور زیاد است باید در نصب نگهداری و سرویس آن توجه بسیاری به خرج داد.

علائم نیاز به سرویسکار آسانسور

سرویس و تعمیر آسانسور علائمی دارد كه به محض رویت آن ها باید اقدام به سرویس آن كرد چون اهمال كاری در این مساله موجب بروز اتفاقات ناگوار و به خطر افتادن جان افراد خواهد شد.

آسانسور زیاد از كار می افتد

زیاد از كار افتادن آسانسور یكی از مهم ترین علائمی است که نشان می دهد تعمیر آسانسور نیاز دارید. اگر مشاهده كردید كه  آسانسور مدام از كار می افتد و شما مجبور به استفاده از پله ها خواهید شد سریعا با یك سرویسكار آسانسور تماس بگیرید تا به محل بیاید و بررسی و خدمات سرویس و تعمیر آسانسور را ارادئه دهد.

صداهای نابهنجار به گوش می رسد

آیا بعد از سوار شدن به آسانسور صداهای غیر معمول از آن شنیده می شود؟ در این صورت آسانسور مشكلی پیدا كرده كه فقط به كمك سرویسكار آسانسور حل می شود.

آسانسور در بین طبقات توقف می كند

توقف آسانسور در میان طبقات موجب ترس و وحشت افراد می شود و تصور می كنند كه در آسانسور گیر كرده اند و به زودی خفه می شوند. اگر شاهد توقف كابین در میان طبقات هستید باید به سراغ سرویسكار بروید.

سرعت آسانسور تغییر می كند

گاهی پیش آمده كه وقتی افراد سوار آسانسور شده اند شاهد افزایش و یا كاهش سرعت ناگهانی كابین شده اند. این مساله نه تنها موجب ایجاد ترس در افراد می شود بلكه یكی از علائم بسیار در نیاز آسانسور به سرویس است.

زمان انتظار زیاد

اگر دكمه احضار كابین را فشار داده اید و منتظر هستید كه آسانسور از طبقات بالا و یا پایین به سراغ شما بیاید اما این این انتظار طولانی می شود باید با سرویسكار آسانسور تماس بگیرید تا هر چه سریع تر مشکل شما را قبل از وقوع صدمات سنگین جانی و مالی حل کند.

گیربكس آسانسور

مهم ترین بخشی كه نیاز به سرویسکار آسانسور را تایید می کند مشکل در گیربكس است. بروز اشكال در گیربكش بسیار خطرناك بوده و اگر به موقع تعمیر نشود موجب سقوط آسانسور می شود.

در سال های گذشته افرادی در زمان سقوط آسانسور جان خود را از دست داده اند. پس اگر با موارد ذکر شده رو به رو شدید، سریعا با سرویسكار تماس بگیرید تا گیربكس آسانسور را به خوبی عیب یابی كند. سرویس و تعمیر آسانسور علاوه بر گیربكس به كابین و درب هم مربوط می شود. در بعضی مواقع با سرویس كردن كابین مشكل حل خواهد شد و کارآیی آسانسور هم درست می شود. اما چه مواردی شامل کارآیی ناصحیح گیربكس می شود؟

اشكال در گیربكس

علائم زیر به دلیل وجود اشكال در گیربكس آسانسور است كه باید خیلی سریع به آن رسیدگی شود.

تكان های شدید

حتما شما تا حالا با تكان های شدید كابین آسانسور مواجه شده اید و حتی ترسیده اید. تكان های شدید در كابین یكی از علائم وجود اشكال در گیربكس است كه باید توسط سرویسكار عیب یابی شود. تعمیر و سرویس گیربكس امری پیچیده است كه باید حتما توسط افراد متخصص و حرفه ای انجام شود.

شركت آسانسور مانا سال هاست در زمینه سرویس و نگهداری آسانسور خدمت رسانی می کند. این گروه به عنوان یك شركت سرویس نگهداری آسانسور معتبر و با سابقه شناخته می شود. گروه مانا صفر تا صد خدمات آسانسور را به انجام می رساند. خدمات این گروه شامل سرویس و نگهداری آسانسور، تعمیر آسانسور، بازسازی آسانسور، نصب آسانسور، ساخت كابین آسانسور، فروش آسانسور و سایر موارد است.



:: بازدید از این مطلب : 173
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 اسفند 1399 | نظرات ()